چین تا سال ۲۰۳۰ یک چهارم برق مورد نیازش را با انرژی بادی تامین می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
انرژی بادی

اخیرا مقاله‌ی پژوهشی جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ظرفیت تولید انرژی بادی در کشور چین تا سال ۲۰۳۰ به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در این گزارش که در ژورنال Nature Energy منتشر شده، نوشته شده که انرژی بادی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. این رقم با ایجاد اصلاحات در شبکه‌ی برق این کشور، به یک سوم هم افزایش خواهد یافت. محققان دانشگاه‌های MIT و «تسینگوا» (Tsinghua) پیش‌بینی می‌کنند که بهینه‌سازی‌هایی در شبکه‌ی برق چین باعث می‌شود تولید انرژی بادی در این کشور ۱۷ درصد افزایش یابد. این بدین معنی است که منابع غیر فسیلی چین می‌توانند از ۲۰ درصد بیشتر شوند. کشور چین طی توافق‌نامه‌ی تغییر اقلیم وعده داده که منابع غیر فسیلی‌اش را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

«والری کارپلاس» (Valerie Karplus)، یکی از نویسندگان این مقاله‌ی پژوهشی می‌گوید: «در حال حاضر، چین از نظر تولید انرژی بادی در کل جهان پیشتاز است.» سال گذشته ظرفیت تولیدی توربین‌های بادیِ نصب شده در این کشور ۱۴۵ گیگاوات بوده و هم از اروپا و هم از آمریکا بیشتر بود؛ هر چند که همه‌ی آنها به شبکه‌ی برق چین متصل نیستند. تا سال ۲۰۳۰ منابع انرژی تجدید پذیر می‌توانند حداقل یک پنجم انرژی مورد نیاز چین را تامین کنند.

منبع: Guardian

????? ?????? ???? ???? ??<

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه