[CES 2016] کاربرد شیشه‌ی Gorilla Glass در محصولات آینده

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کورنینگ (Corning) که شیشه‌های Gorilla Glass را تولید می‌کند، حدود پنج سال پیش ویدیویی به نام «یک روز ساخته شده از شیشه» (A Day Made of Glass) منتشر کرده بود که در آن کارکردهای شیشه در طراحی‌های آینده را نشان می‌داد و از ایده‌هایی برای آینده سخن می‌گفت.

از شیشه‌ی Gorilla Glass در بسیاری از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

این شرکت در نمایشگاه CES 2016 دستاوردهای خودش را در مورد کارکردهای تکنولوژیک Gorilla Glass در معرض دید عموم قرار داده و امیدوار است که بتواند ضمن همکاری با سایر شرکت‌های تولیدکننده در حوزه‌ی تکنولوژی کامپیوتری، محصولات جدیدی را وارد بازار کند.

کورنینگ دموهایی در نمایشگاه CES امسال پخش کرده که فعلا در حد طرح‌های مفهومی و ایده باقی مانده‌اند، ولی صاحبان این شرکت اعتقاد دارند که به زودی شیشه‌های هوشمند Gorilla Glass را در تعداد خیلی بیش‌تری از وسایل اطراف‌مان خواهیم دید.

یکی از کاربردهای تکنولوژیک که کورنینگ در CES 2016 برای Gorilla Glass معرفی می‌کند، استفاده از آن در اتومبیل‌های پیشرفته است، چون هم سبک‌تر از شیشه‌های معمولی است و هم قابلیت اندکی خم شدن را دارد که حالتی ارگونومیک‌ به آن می‌دهد. برای مثال شیشه‌ی جلویی ماشینی که در عکس زیر می‌بینید، تماما از Gorilla Glass ساخته شده است. از مدل انحنا یافته‌ی این شیشه هم در قسمت کنسول اتومبیل استفاده شده است.

شرکت فورد (Ford) اعلام کرده که از شیشه‌ی Gorilla Glass در مدل بعدی اتومبیل GT خود استفاده خواهد کرد.

استفاده از Gorilla Glass در اتومبیل‌های آینده

استفاده از Gorilla Glass در اتومبیل‌های آینده

کاربرد دیگری که کورنینگ برای Gorilla Glass معرفی می‌کند، استفاده از آن روی نمایشگرهای لمسی یخچال‌ها است. البته در نمایشگاه CES امسال یخچال‌های زیادی با صفحه‌ی لمسی دیده می‌شود اما کورنینگ می‌گوید که دوام شیشه‌های Gorilla Glass آن‌ها را به گزینه‌ی بهتری برای ساخت این یخچال‌ها تبدیل می‌کند.

کاربرد Gorilla Glass وری صفحه‌ی لمسی یخچال

کاربرد Gorilla Glass وری صفحه‌ی لمسی یخچال

‌این دیوار از ۱۰ تلویزیون‌ ۵۵ اینچی درست شده و تمام نمایشگرهای آن از شیشه‌ی Gorilla Glass ساخته شده‌اند که در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این دیوار از 10 تلویزیون 55 اینچی با شیشه‌ی Gorilla Glass درست شده است.

این دیوار از ۱۰ تلویزیون ۵۵ اینچی با شیشه‌ی Gorilla Glass درست شده است.

‌این یک طرح مفهومی برای شیشه‌ی ویترین فروشگاه‌های لوازم ورزشی آندر آرمور (Under Armour) است. شیشه‌ی Gorilla Glass در این ویترین مجهز به صفحه نمایش لمسی شفاف، فیبرهای شیشه‌ای نورانی و صفحه ‌نمایش‌هایی است که افکت صوتی ایجاد می‌کنند.

برای ویترین فروشگاه Under Armor

برای ویترین فروشگاه Under Armour

‌کورنینگ ایده‌هایی هم برای طرح مفهومی سرفیس (Surface) دارد. سرفیس متعلق به شرکت مایکروسافت است و کورنینگ در فکر تولید نمایشگرهای لمسی چندکاربری برای این پروژه است.

کرنینگ ایده‌هایی هم برای مایکروسافت در نظر دارد.

کورنینگ ایده‌هایی هم برای مایکروسافت در نظر دارد.

منبع: The Verge

DiR_13941017_01

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه