کارتان می تواند باعث کم‌خوابی شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات جدید نشان داده که از هر سه نفر یک نفر به مشکل کم خوابی دچار شده است. دلیل این اتفاق هم شرایط کاری و شرایط زندگی اعلام شده. در این تحقیقات گفته شده افرادی که در مخابرات, با کامیون, در راه آهن و در کارهای مربوط به تولید مواد غذایی کار می کنند با این مشکل بیشتر سر و کار دارند. از طرف دیگر گفته شده که خلبان ها و افراد مذهبی بهتر می خوابند.

روزی ۷ ساعت خوابیدن موجب سلامتی افراد می شود و کمتر از این مقدار مشکلاتی مانند فشار خون, قند خون و بالا رفتن التهاب را به وجود می آورد. اگر این موضوع ادامه پیدا کند می تواند برای افراد مشکلات قبلی, چاقی, دیابت, افسردگی و اضطراب هم به همراه بیاورد. این مسائل باعث میشوند که کارگردان در زمان کار به خودشان هم آسیب وارد کنند.

البته اضطراب ناشی از کار, ساعت های کار و شیفت های روزانه و صدمات جسمی می تواند روی کیفیت خواب تاثیرگذار باشد. محققان برای اینکه متوجه شوند شرایط کار  چقدر روی میزان خواب افراد تاثیر می گذارد روی ۱۸۰ هزار نفر تحقیق کرده اند. در این تحقیقات مشخص شد که ۳۶.۵ درصد از این افراد نمی توانند به خوبی بخوابند  و شرایط کاری آن ها باعث این اتفاق شده است. در این تحقیقات مشخص شد که خلبان ها و افراد مذهبی می توانند به اندازه کافی بخوابند. حتی گفته شده که معلم ها, کتابداران, کشاورزان هم می توانند به میزان کافی استراحت کنند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه