[ویدیو] کامپیوتر واقعیت مجازی خودتان را بسازید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر هدست واقعیت مجازی  Oculus Rift یا HTC Vive را امتحان کرده‌اید، می‌دانید تجربه‌ی کار با آن‌ها یک سطح بالاتر از تجربه‌ای است که با واقعیت‌‌ مجازی هدست‌هایی مثل Gear VR سامسونگ و Cardboard گوگل دارید. البته مشکلی که وجود دارد این است قیمت‌ هدست‌ها بالاست (Oculus حدودا ۵۹۹ دلار و Vive و دسته‌هایش ۷۹۹ دلار) و کامپیوتر قدرتمندی که بتواند آن‌ها را اجرا کنند حتی بیشتر از این‌ها (بیش از ۱۰۰۰ دلار) روی دست‌تان خرج می گذارند.

اما برای داشتن یک تجربه‌ی واقعیت مجازی خوب راه دیگری هم وجود دارد که خیلی به جیب‌تان فشار نمی‌آورد. شما می‌توانید کامپیوتر واقعیت مجازی خودتان را بسازید. امروزه ساخت چنین سیستمی از چیزی که فکر می‌کنید راحت‌تر است. از طرف دیگر اگر به دنبال کم هزینه‌ترین راه داشتن واقعیت مجازی هستید این بهترین انتخاب شماست. در واقع ما کامپیوتر را برای شما ساخته‌ایم و فقط کافی است شما این راه مراحل را یک‌به‌یک اجرا کنید. هدف ما این بوده که بدون قربانی کردن کیفیت، ارزان‌ترین کامپیوتر را برای‌تان بسازیم. البته در نظر داشته باشید یک کامپیوتر ۷۰۰ دلاری سرعت کامپیوتر ۲۰۰۰ دلاری را ندارد، اما اگر خواستار بازی در دنیای واقعیت مجازی هستید این کار به صرفه است و نیازتان را برطرف می‌کند.

واقعیت‌های مجازی Oculus Rift و HTC Vive تقریبا تجهیزات سخت‌افزاری مشابه دارند. با این تفاوت که  Vive به یک‌دوم  RAM واقعیت مجازی Rift  احتیاج دارد. اما اگر قصد داشته باشید دستگاهی نزدیک به Rift داشته باشید، پیشنهاد Rift به شما این است:

پردازشگر: Intel Core i5 4590 or AMD FX 4300

رم: ۸ گیگابایت

کارت گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 970 or AMD Radeon R9 290

سیستم عامل: ویندوز ۷ (۶۴ بیتی) یا جدیدتر

برای این که بدانید کامپیوترتان در حال حاضر مجهز به چه سخت‌افزاری است، لغت ” System” را در کورتانا (Cortana) یا منوی Start جستجو کنید. این کار لیستی از سخت‌افزار سیستم شما ارایه می‌کند و وقتی فهمیدید چه چیزهایی نیاز به ارتقا دارند، (البته اگر نخواهید از اول کامپیوتر را سر هم کنید) بقیه‌ی مسیر بسیار ساده است.
این ها لیست سخت‌افزاری است که ما در کامپیوتر واقعیت مجازی به کار بردیم:

پردازشگر: AMD FX 8350 4.0GHz  هشت هسته‌‌‌‌ای

RAM: سری G.SKILL Ripjaws 8 گیگابایت DDR3-1600

کارت گرافیکی: AMD Radeon R9 390 Sapphire Nitro

حافظه: AMD Radeon R9 390 Sapphire Nitro

مادربرد: MSI 970 Gaming

منبع توان: Corsair CX600M 600W

در صورتی که کاملا از اول کامپیوتر را سر هم می‌کنید، یادتان باشد که به مانیتور، ماوس و کیبورد هم نیاز خواهید داشت، که نسبت به کیفیتی که مد نظرتان است، حداکثر ۱۵۰ دلار خرج برمی‌دارد، یعنی کامپیوتر شما روی هم رفته با ۹۵۰ دلار سرهم می‌شود.
اگر این اولین تجربه‌ی شما در سرهم کردن کامپیوتر است، نگران نباشید، کار را برای شما بسیار ساده کرده‌ایم. ویدیوی کوتاهی که در زیر خواهید دید، مراحل سر هم کردن را به شما آموزش می‌دهد.

 

منبع: Mashable

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    اره مشخصات خوبی بود .
    یه ۲۰ میلیون میشه نسبت به pc های دیگه ولی عالیه .
    باید یه برنامه ای تو ویندوز ۱۰ بود اجرا کنید و بفهمید .
    ممنون از دیجی کالا

  2. Avatar توحید

    ویدیو پلی نمی شه /:

  3. Avatar محمد

    با اومدن فن آوری ۴k و در آینده۸k لذت دیدن فیلم و بازی در مانیتور احتمالا بهتر از عینکهای واقعیت مجازی باشه…البته با فدا کردن کمیت در مقابل کیفیت….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه