کاهش تولید آیفون X به سامسونگ ضرر می‌زند

۲ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل آیفون

از آنجایی که در گزارش مالی شرکت اپل گفته شده بود که بیشتر از انتظار آیفون فروخته‌اند، تصور می‌شد که فروش آیفون ۱۰ هم بالا بوده است؛ اما برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل چندان هم با استقبال مواجه نشده و این شرکت تولید آیفون ۱۰ را کاهش داده است.

حالا گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌:نند که سامسونگ از جمله شرکت‌هایی خواهد بود که با کاهش فروش آیفون ۱۰ ضرر خواهد کرد. این شرکت صفحه نمایش OLED گوشی‌های اپل را تولید می‌کند  و برای هر صفحه نمایش مبلغ ۱۰۰ دلار دریافت خواهد کرد. همچنین سامسونگ صفحه نمایش LCD آیفون‌ ۸ و آیفون ۸ پلاس را هم تولید می‌کند.

کاهش تولید آیفون ۱۰ باعث می‌شود که سامسونگ نتواند از تمام ظرفیت خودش برای تولید این نوع صفحه نمایش استفاده کند. همچنین قیمت بالای صفحه‌های نمایش OLED باعث شده که شرکت‌های کمی از این مدل صفحه نمایش استفاده کنند.  به طور مثال تنها ۵ تا ۱۰ درصد گوشی‌هایی که در کشور چین تولید می‌شوند از این مدل صفحه نمایش استفاده می‌کنند.  در کشور چین دو شرکت OPPO و VIVO گوشی‌هایی با صفحه نمایش OLED تولید می‌کنند. گزارش‌ّهای مختلف می‌گویند که شرکت سامسونگ در حال حاضر تنها از ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خودش برای تولید صفحه‌های نمایش OLED استفاده می‌کند.

منبع: nikkei

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه