سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور کم می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آزاد راه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سقف سرعت در آزادراه‌ها ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گزارش فارس، داوود کشاورزیان امروز در سمینار مجمع جهانی راه (پیارک)، اظهار داشت: طبق هماهنگی پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت که بزودی تصویب می‌شود وی ادامه داد: بدین ترتیب سقف سرعت مجاز در آ‌زادراه‌ها از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در راه‌های اصلی از ۹۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۵ کیلومتر بر ساعت و در راه‌های فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و در کشور ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه غیر از خیابان‌های درون شهری داریم. کشاورزیان گفت: ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۹۰ کیلومتر آن آسفالته است. وی افزود: تاکنون ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتور سیکلت در کشور پلاک شده است و به دلیل پایین بودن نرخ سوخت، خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: طی همکاری سازمان راهداری،کمیسیون ایمنی راه‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای نقشه راه ایمنی در حال تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها است که این با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و مجمع جهانی راه (پیارک) است. وی با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشت، گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است.

منبع: فارس، تابناک

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. شاكي از مسئولين

    واقعاً جای تأسف داره برای حماقت مسئولین محترم.
    وقتی که تکنولوژی ساخت خودرو، به سمت افزایش سرعت و قدرت می‌ره، توی کشور ما، میان سقف سرعت را کم می‌کنند!!!

    دست مریزاد می‌گیم به این مسئولین با سواد و با شعور!!!

  2. مهندس

    دوستان دارن به مرحله ای از عرفان می رسونمون که کم کم ارزش الاغ بی رنگ قبرسی ارزشش از هایلوکس بیشتر شه!!
    پروفسورا اگه توانایی حل مسئله را ندارین، با یه استعفای ساده همه را خوشحال کنید!
    بذارید اونایی که باید بیان سر کار ، برای نسلای بعد فقط تمسخر به ارث میذاریم.نمیدونم چیزی برای افتخار کردن براشون میمونه یا نه!!

  3. پژمان

    باز هم پاک کردن صورت مسئله از جانب مسولین با تدبیر

  4. مهرداد

    کلا ما ایران عادت داریم به جای کار درست و اساسی یه سری کار کنیم که خودمون و بقیه رو گول بزنیم! چون بالاترین آمار مرگ و میر تو ایران تصادفات رانندگی هست، پس سرعت مجاز رو کم کنیم تا تصادف و مرگ و میر کم بشه!!!! ولی یه نگاه دقیق به آمار نمیکنیم و ببینیم فاجعه در اصل کجاس!!!!!! فاجعه اصلی اینجاس که نسبت تعداد مرگ و میر به تعداد تصادف (با در نظر گرفتن شرایط سرعت مجاز برابر) تو ایران یه رکورد واقعا ترسناکه! خب این نتیجه ی چیه؟ نتیجه سرعت مجازه؟ نه نیست، عامل اصلیه بالا بودن مرگ و میر جاده ای تو ایران کیفیت به شدت پایین و خارج از استاندارد و به روز نشده ی تولیدات داخلی هست. چرا مسئولین محترم آمار دقیق اعلام نمیکنن تا مردم ببینن که از هر ده تصادف در جاده های بین شهری با ماشین پراید ۹۰ درصد آمار فوتی داریم !!!!! خنده داره بخدا، همون قدر مسخرس که به جای خوردن قرص مسکن برای سر درد، مچ دست رو پانسمان کنیم !!!!!

  5. مهران

    ای بابا.اخه این چه کارایی هست انجام میدید.به جای این کار کیفیت خودرو ها رو افزایش بدید و وضع جاده های کشور رو بهبود ببخشید و فرهنگ سازی انجام بدید اگه یک تصادف شد بیایید منو اعدام کنید.

  6. armin

    آخرش برای جلوگیری از مرگ و میر در جاده ها باید با گاری رفت آمد کنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه