روش کره جنوبی برای جلوگیری از اضافه‌کاری بیش از حد کارکنان: خاموش کردن کامپیوترها

۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در برخی نقاط جهان وقت‌شناسی در خروج از محل کار امری طبیعی است. اما کشورهایی هم هستند که نه تنها از شما انتظار دارند که بعد از ساعت کاری معمول همچنان به کار کردن ادامه دهید که علاوه بر آن در حالت عادی اینکه درست سر وقت محل کارتان را ترک کنید یا حداقل قبل از اینکه رییس‌تان بیرون برود از شرکت خارج شوید، خطایی غیرقابل بخشش‌ است.

کره جنوبی یکی از آن کشورهایی است که در طول سال‌ها فرهنگ کار کردن بیش از حد را گسترش داده است که به طور مشخص به سلامت کارکنان لطمه می‌زند. این میزان از ساعت کاری و لطماتش آنقدر زیاد شده که دولت کره جنوبی با یک راه حل غیرمتعارف برای حل این مشکل سعی در کنترل ساعات کاری دارد.

در یک قانون جدید برای تشویق کارکنان به ترک محل کارشان سر وقت، دولت قرار است همه کامپیوترها را در یک زمان مشخص خاموش کند.

انتظار می‌رود که این قانون در چند مرحله اجرایی شود. قرار است اولین‌بار در ساعت ۸ شب سیستم‌ها خاموش شوند. ماه دوم نیم‌ ساعت زودتر و در ساعت ۷:۳۰ این اتفاق می‌افتد و درنهایت در ماه سوم برنامه تکمیل شده و کامل اجرایی می‌شود و همه کامپیوترها راس ساعت ۷ شب خاموش می‌شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این ماجرا فقط برای کسانی صدق می‌کند که در ادارات دولتی مشغول به کار هستند. درنتیجه برای آنهایی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند، چنین شانسی وجود ندارد. اگر چه امیدوارند که کارمندان بخش خصوصی هم قانون بخش دولتی را به عنوان یک اشاره تلقی کنند و تشویق شوند تا تعادل بهتری میان کار و زندگی‌شان ایجاد کنند.

جالب است که این موضوع روی کاغذ خبر خوبی بنظر می‌رسد اما چیزی حدود ۶۷.۱ درصد کارکنان ادارات دولتی درخواست کرده‌اند که از این قانون مستثنا شوند. احتمالا برای آنها زودتر رفتن به خانه به معنای انباشته شدن کارهایی باشد که به هر حال باید انجام شوند.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمدمهدی

    ایرانم همینطوره. فقط با فرق اینکه کارمندا خودشون قبل تموم شدن وقت کامپیوتر رو از برق می کشن و به دولت زحمت نمیدن!

  2. Avatar محمد اسماعیلی

    احتمالا برای ایران باید از ساعت ۹ صبح سیستم هارو خاموش کنن. چون اکثر کارمندا مشغول بازی میشن.

  3. Avatar صادق صالحی

    البته احتمالا اضافه کار دارن که می‌مونن :))))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه