کوالکام از Quick Charge 4.0 رونمایی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در کنار رونمایی از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵، که قرار است جایگزین چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ شود که قوی‌ترین پردازنده‌های کوالکام هستند، این شرکت هم‌چنین از تکنولوژی شارژ سریع جدید خود به اسم Quick Charge 4.0 رونمایی کرده است.

برخلاف Quick Charge 3.0، نسخه‌ی جدید این تکنولوژی کاملا با USB Type-C همخوانی دارد.

همانطور که احتمالا حدس می‌زنید و نیازی به گفتن آن نیست، شرکت کوالکام گفته است که تکنولوژی Quick Charge 4.0 سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی گوشی‌ها را شارژ می‌کند. با این حال، موضوع مهم‌تر، پشتیبانی گسترده‌تر از کابل‌ها و شارژرهای مختلف است. تکنولوژی Quick Charge 4.0 هم‌چنین نسبت به نسخه‌ی قبلی، امن‌تر شده است.

quickcharge4

کوالکام شعار “۵ ساعت کار با ۵ دقیقه شارژ” را برای نسخه‌ی جدید فناوری Quick Charge انتخاب کرده است. فناوری Quick Charge 4.0 نزدیک به ۲۰ درصد سریع‌تر و ۳۰ درصد بهینه‌تر نسبت به نسخه‌ی قبلی است.

برخلاف Quick Charge 3.0، نسخه‌ی جدید این تکنولوژی کاملا با USB Type-C همخوانی دارد. کوالکام می‌گوید که تکنولوژی جدیدش کاملا با مشخصات شارژ توسط USB Type-C که از سوی گوگل ارایه شده بود، هماهنگ است. گوگل عددهای دقیقی برای ولتاژ، جریان و دما مشخص کرده بود تا از هرگونه صدمه‌ای به گوشی و شارژر جلوگیری شود.

اگر بخواهیم این اطلاعات را خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که با استفاده از Quick Charge 4.0 گوشی شما سریع‌تر شارژ می‌شود، با شارژرهای USB Type-C مختلف همخوانی بیشتری دارد و امکان آتش گرفتن‌اش هم کمتر است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه