کوالکام با اپل قهر کرد و با بلک‌بری دوست شد!

۲۰ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در طول چند ماه گذشته رابطه دو شرکت اپل و کوالکام خراب شده است. این دو شرکت از هم شکایت کرده‌اند. البته در این میان کوالکام بارها سعی کرده جلوی فروش گوشی‌های اپل را در آمریکا بگیرد. آغاز این ماجرا هم به رعایت نکردن حق پتنت بر می‌گردد. در واقع کوالکام ادعا کرده که اپل بدون اجازه از پتنت‌های این شرکت استفاده کرده باید خسارت پرداخت کند. از سوی دیگر هم اپل همکاری تجاری‌ خودش را با کوالکام کاهش داده که این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به کوالکام بزند. در این میان کوالکام برای اینکه بتواند جای اپل را پر کند و ضرر مالی پیدا نکند، با شرکت بلک‌بری همکاری جدید شروع کرده است. شرکت بلک‌بری در طول سال گذشته با عرضه دو گوشی بلک‌ری کی‌وان و بلک‌بری موشن نظر کاربران را به سمت خودش جلب کرده و به نظر می‌رسد که به شرایط بهتری رسیده است.

این دو شرکت امروز اعلام کردند که همکاری جدیدی را هم شروع کرده‌اند که این همکاری در حوزه ساخت اتومبیل‌های خودران خواهد بود. شرکت بلک‌بری وظیفه ساخت نرم‌افزار را به عهده دارد و کوالکام هم کارهای سخت افزاری را انجام می‌دهد. این دو شرکت روی سیستم جدیدی به اسم QNX Hypervisor 2.0 کار می‌کنند که قرار است داخل اتومبیل‌های بدون راننده قرار بگیرد. این دو شرکت در حال حاضر از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ برای این سیستم استفاده می‌کنند.

سال گذشته شرکت کوالکام قصد داشت با مبلغ ۳۸ میلیارد دلار شرکت NXP که در زمینه ساخت اتومبیل بدون راننده فعالیت می‌کند را بخرد. اگر این خرید در سال ۲۰۱۸ نهایی شود، کوالکام در آینده می‌تواند با تراشه‌های خودش به قدرت بزرگی در حوزه اتومبیل‌های خودران تبدیل شود.

منبع: reuters
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه