کوالکام با چه قیمتی حاضر به فروش شرکت است؟

۳۰ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته گذشته بود که شرکت کوالکام اعلام کرد پیشنهاد خرید این شرکت توسط برودکام را رد می‌کند. طبق نظر کوالکام این پیشنهاد که قیمت هر سهم شرکت در آن ۷۰ دلار در نظر گرفته شده غیر منصفانه بود. ارزش کلی معامله هم حدود ۱۰۵ میلیارد دلار ارزیابی شده بود که آن را به ارزشمندترین معامله تاریخ تکنولوژی تبدیل می‌کرد.

رقمی که به نظر می‌رسد می‌تواند موجب رضایت کوالکام شود ۸۰ دلار برای هر سهم ارزیابی شده است

حال به نظر می‌رسد بعضی از سرمایه‌گذاران در شرکت کوالکام معتقدند این معامله در شرایطی احتمال انجام شدن دارد که برودکام قیمت پیشنهادی را بالاتر ببرد. چندی پیش و با گردهمایی هیات مدیره کوالکام این بحث مطرح شد که برودکام در عمل با این قیمت قصد دزدیدن کوالکام را دارد. رقمی که به نظر می‌رسد می‌تواند موجب رضایت کوالکام شود ۸۰ دلار برای هر سهم ارزیابی شده است.

پیش از این مدیر عامل برودکام چندین خرید موفق دیگر داشته که در آن‌ها پذیرفته به شکل میانگین ۶.۸ درصد بالاتر از قیمت اولیه مطرح شده معامله را به سرانجام برساند. اگر این قاعده درباره کوالکام هم به کار رود ممکن است برودکام حاضر شود برای این شرکت چیزی حدود ۷۴.۷۶ دلار برای هر سهم پول بپردازد. رقمی که باز هم با نظر تحلیل‌گران و برخی از سرمایه‌گذاران کوالکام فاصله دارد.


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه