کوالکام حاضر است روی رقم ۱۶۰ میلیارد دلار با برادکام مذاکره کند

۸ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کوالکام که تا امروز سفت و سخت روی تصمیم خود برای نفروختن شرکت به برادکام پافشاری کرده بود، ظاهرا می‌خواهد با برادکام مذاکره کند. این شرکت گفته است که در صورتی پیشنهاد برادکام را قبول می‌کند که رقم پیشنهادی خود را به ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

اگر معامله‌ی بین کوالکام و برادکام به نتیجه برسد، شاهد بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت تکنولوژی خواهیم بود.

شرکت برادکام در نوامبر سال ۲۰۱۷ پیشنهاد خرید کوالکام را با ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار مطرح کرده بود که این پیشنهاد از سوی هیئت مدیره‌ی کوالکام رد شد.

کوالکام به دو دلیل پیشنهاد برادکام را قبول نکرده بود: اینکه رقم ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش کوالکام را دست کم می‌گیرد و هم‌چنین اینکه ممکن است این معامله‌ی بسیار بزرگ از سوی سازمان‌های دولتی ایالات متحده قبول نشود و کوالکام متحمل ضرر شود. همان دلیل اول، یعنی اینکه ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش واقعی کوالکام نیست، نشان از این دارد که کوالکام از رقم بیشتر بدش نمی‌آید.

در حالی که برادکام مدام در حال افزایش رقم پیشنهاد خود بود و کوالکام هم این پیشنهاد‌ها را رد می‌کرد، هفته‌ی گذشته شاهد خرید شرکت NXP Semiconductors از سوی کوالکام بودیم. در پی این حرکت برادکام رقم پیشنهادی خود برای کوالکام را پایین آورد.

اگر معامله‌ی بین کوالکام و برادکام به نتیجه برسد، شاهد بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت تکنولوژی خواهیم بود؛ طوری که شرکت جدید تاسیس شده پس از اینتل و سامسونگ به بزرگترین سازنده‌ی چیپ‌ست در دنیا تبدیل می‌شود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه