کوالکام پیشنهاد جدید برادکام را هم رد کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

روز دوشنبه گذشته شرکت «برادکام» (Broadcom) پیشنهادش را برای خرید «کوالکام» (Qualcomm) از ۷۰ دلار به ازای هر سهم به ۸۲ دلار برای هر سهم افزایش داد. برادکام گفته است برای هر سهم ۶۰ دلار پول و ۲۲ دلار از سهام خودش را پرداخت خواهد کرد. روز سه‌شنبه هیات مدیره‌ی کوالکام با اعلام این که این پیشنهاد ارزش شرکت آن‌ها را کم ارزیابی است آن را رد کرد. شرکت کوالکام به ویژه برای تولید سری پردازنده‌های موبایل اسنپدراگون شهرت دارد.

کوالکام پیشنهاد جدید برادکام را برای پرداخت ۸۲ دلار به زای هر سهم رد کرد.

«پال جیکوبز» (Paul Jacobs)، رییس هیات مدیره‌ی کوالکام، در نامه‌ای به «هاک تن» (Hock Tan)، مدیر عامل برادکام، نوشته است این شرکت تمایل دارد با برادکام برای «حل کردن نقص ارزش‌گذاری و قطعیت در پشینهاد او» ملاقات کند. گرچه برادکام در پاسخ گفته است که پیشنهاد ۸۲ دلار برای هر سهم «بهترین و آخرین و پیشنهاد» آن‌ها است. کوالکام می‌گوید این پیشنهاد، خریدن شرکت NXP Semiconductors NV را نادیده گرفته است. کوالکام برای خریدن این شرکت باید ۸۳ میلیارد دلار پرداخت کند. این معامله تنها به یک تصدیق قانونی دیگر (از سوی چین) نیاز دارد تا نهایی شود.

جیکوبز در نامه‌ی خود همچنین از برادکام پرسیده است که آیا تمایل دارد برای نهایی کردن این معامله اقدامات لازم را انجام دهد. پال جیکوز در نامه‌ی بلند خود به این نکته اشاره کرده است که اگر کوالکام با پیشنهاد خریده شدن از سوی برادکام موافقیت کند و در نتیجه سازمان‌های نظارتی آمریکا جلوی این معامله را بگیرند «کوالکام دچار خسارتی عظیم و جبران‌ناپذیر خواهد شد». البته در آخرین پیشنهاد برادکام جریمه‌ای بالاتر از حد معمول به عنوان خسارت فسخ قرارداد در نظر گرفته شده است که در صورت رد شدن معامله از سوی FTC یا سایر سازمان‌های نظارتی به کوالکام پرداخت خواهد شد.

برادکام می‌تواند مبارزه‌ی خود را برای خریدن کوالکام با تلاش برای تعویض کردن ۱۱ عضو هیات مدیره‌ی این شرکت ادامه دهد. چنین مبارزه‌ای به سهام‌داران این فرصت را می‌دهد که اعضای فعلی هیات مدیره را عزل کنند و به کاندیداهای برادکام رای دهند. سپس هیات مدیره‌ی جدید به پذیرفتن پیشنهاد ۸۲ دلاری برداکام رای خواهند داد. البته دو شرکت می‌توانند با ملاقات کردن و توافق بر سر قیمت، از این مبارزه‌ی نه چندان دوستانه جلوگیری کنند.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محسن

    این خبر از اساس شایعه بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه