طرح مفهومی کوانتینو، اتومبیلی با سوخت الکترولیت

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت نانوفلوسل (NanoFlowcell) طرح مفهومی اتومبیلی را تولید کرده که با سوخت الکترولیت (Electrolyte) کار می‌کند. این اتومبیل کوانتینو (QUANTiNO) نام دارد.

مدتی است که شرکت‌های اتومبیل‌سازی دست به طراحی خودروهایی زده‌اند که هیبریدی و کم‌مصرف هستند و در آینده‌ی نزدیک شاهد فراگیر شدن این اتومبیل‌ها در سطح شهرها خواهیم بود. به ویژه شرکت‌هایی مثل تسلا (Tesla) که تازه وارد حوزه‌ی اتومبیل‌سازی شده‌اند نیز خودروهایی هیبریدی و کم‌مصرف یا اتومبیل‌هایی با سوخت هیدروژنی تولید می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها که نانوفلوسل نام دارد، به تازگی یک طرح مفهومی از اتومبیلی عرضه کرده که می‌گوید با سوخت الکترولیت کار می‌کند.

نانوفلوسل جزییات بیش‌تری درباره‌ی سوخت الکترولیت و ویژگی‌های آن بیان نکرده اما به نظر می‌رسد که انتقال نیروی (Powertrain) این اتومبیل با ولتاژ پایین کار می‌کند و انرژی را به چهار موتور برقی این خودرو منتقل می‌کند. هر موتور یکی از چرخ‌های اتومبیل را به حرکت درمی‌آورد.

از آن‌جایی که این یک خودروی برقی یا هیبریدی نیست، برای شارژ شدن نیاز به پریز و دوشاخه ندارد.

اما شرکت تولیدکننده هم اطلاعات بیش‌تری در مورد نحوه‌ی شارژ منبع نیروی آن اعلام نکرده و فقط گفته که «این اتومبیل با سوخت الکترولیت کار می‌کند و این سوخت مدتی هست که در بعضی کشورها استفاده می‌شود، ضمن این‌که تکنولوژی مذکور در حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی هم کاربرد دارد.»

nanoflowcell-1-640x350

nanoflowcell-2-640x360

نانوفلوسل در مورد مجوز تردد این اتومبیل‌ها هم گفته که سوخت الکترولیت «کاملا قانونی» است و به زودی استاندارد لازم را دریافت خواهد کرد.‌ ولی از سوی دیگر، اطلاعاتی ارایه نشده که نشان بدهد آیا این خودرو برای فروش عمومی عرضه خواهد شد یا خیر. احتمال می‌رود که تعداد محدودی از این اتومبیل با قدرت موتور ۱۰۷ اسب بخار در فاز اول تولید شود.

اتومبیل کوانتینو ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو در سوییس معرفی خواهد شد.

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرزاد

    این احتمالا از تکنولوژی ای مثل باتری یه بار مصرف آلومینیم -هوا استفاده می کنه… میزان انرژی ای که تو الکترولیت ذخیره میشه زیاده مثلا یه الکترولیت ۱۰۰ کیلویی ۲۰۰۰ کیلومتر برد داره ولی بعدش باید الکترولیتو عوض کرد… واکنش شارژ شدن الکترولیت نیاز به دماهای بالاتر داره اگه بشه توی دمای محیط واکنشی مثل تبدیل اکسید آلومینیم به آلومینیمو انجام داد ( ساختن الکترولیت مناسب) دیگه نیازی به سوختهای فسیلی برای نگهداری انرژی نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه