کوجیما: با بازی جدیدم به فضا می‌روم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هیدئو کوجیما در جدیدترین صحبت‌های خود، ساخت و توسعه‌ی بازی Death Stranding روی موتور پایه‌ی Decima را به رقابت فضایی دوره‌ی جنگ سرد تشبیه کرده است. در توییت‌های اخیر کوجیما، او گفته است که موتور پایه‌ی استودیوی بازی‌سازی «گوریلا گیمز» به آن‌ها اجازه خواهد داد که “نه تنها به مریخ، بلکه به مشتری بروند”.

بازی Death Stranding شاید در سال ۲۰۱۸ عرضه شود.

اگر صحبت‌های هیدئو کوجیما را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که او نمی‌تواند مثل آدمیزاد صحبت کند. همین چند وقت پیش بود که از کوجیما پرسیده بودند بازی Death Stranding درباره‌ی چیست و او پاسخ داده بود: “چوب‌دستی و طناب. کوجیما در جدیدترین صحبت‌های خود گفته است که همکاری دو استودیوی «کوجیما پروداکشنز» و «گوریلا گیمز» باعث پیشرفت هر دو استودیو خواهد شد.

DecimaEngine

کوجیما دقیقا گفته است:

“رقابت در پیشرفت‌های فضایی از زمان جنگ سرد فروکش کرده است؛ آن هم به دلیل هزینه‌های بالای توسعه‌ی فضایی. سرمایه‌گذاری بیشتری روی زمین صورت گرفته است و زمین قدرت‌مندتر شده است، اما در نتیجه‌ی این کار، برنامه‌ی شاتل فضایی متوقف شده. در این میان، من که می‌خواستم به ماه بروم، یک چریکی را دیدم که برنامه‌ای برای سفر به ماه داشت. تصمیم گرفتیم تا با تنظیم موتور، موشکی بسازیم. در نهایت نه تنها به ماه، بلکه به مشتری خواهیم رفت.”

فکر نمی‌کنیم نیازی باشد تا به این موضوع اشاره کنیم که منظور کوجیما از «چریکی»، استودیوی گوریلا گیمز و موتور هم موتور پایه‌ی بازی است.

GuillermoDelToro-DeathStranding

وب‌سایت IGN اخیرا مصاحبه‌ای با هیدئو کوجیما، مارک سرنی و هرمن هولست ترتیب داده بود. مارک سرنی طراح اصلی کنسول پلی‌استیشن۴ و مدیر فنی بازی Death Stranding است. هرمن هولست هم مدیریت استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز را بر عهده دارد.کوجیما در این مصاحبه گفته بود: “موتور پایه‌ی آن‌ها به ما کمک می‌کند تا بازی بهتری بسازیم و در نهایت هم آینده‌ای بهتر برای صنعت رقم بزنیم. موتورپایه‌ی آن‌ها ابزارها و سیستم‌های لازم برای ساخت یک بازی محیط-باز را دارد. این موضوع برای ما بسیار مهم بود.”

DeathStrandingEngine

سرنی درباره‌ی همکاری کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز گفته است: “همکاری آن‌ها بسیار عمیق است. هر دو استودیو روی یک کد کار می‌کنند.”

کوجیما در ابتدا تصور می‌کرد که شاید بازی‌شان شبیه به Horizon: Zero Dawn شود، اما پس از اینکه آن‌ها تریلر جدید Death Stranding را روی موتور Decima ساختند، کوجیما می‌بیند که بازی‌ها کاملا فرق دارند.

Kojima-2

کوجیما گفته است که بازی Death Stranding شاید در سال ۲۰۱۸ عرضه شود. این بازی برای پلی‌استیشن۴ ساخته می‌شود، اما به احتمال زیاد روی کامپیوتر هم عرضه خواهد شد.

منبع: Kotaku

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    بگذارید رمز گشایی کنم:
    منظور هزینه سفرهای فضایی بالا، ساخت پردازنده های گرافیکی و سی پیو است که سونی فقط در ps3 بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد که این هزینه بسیار بالا بود و در ps4 ترجیح داد از تکنولوژی پر هزینه فضایی اجتناب کنه و از پردازنده گرافیکی و اصلی amd که زمینی محسوب میشه و ارزونتر تموم میشداستفاده کنه که البته این فن آوری زمینی، خوب پیشرفت کرده بخصوص در ps4 pro. پس الان کوجیما داره برای ps4 pro, بازی طراحی میکنه. البته این موتور بازی اینقدر خوب از آب درآمده که بیشتر از انتظار کوجیماست و میتونه بجای ماه به مشتری بره. چون قبلا کوجیما گفته بود بازیش گرافیک بالا نداره و بیشتر به گیم پلی اهمیت داده. ولی مثل اینکه گرافیک بازی از تمام بازیها ساخته شده بالاتر خواهد بود و کوجیما فکر این گرافیک و موتور بازی و امکاناتش را هم نکرده بود.
    حالا هی بیاید بگید ما نمیتونم رمزگشایی کنیم و از دنیا عقبیم.

  2. Avatar محمد قاسمی

    به هیچ عنوان روی پیسی هم منتشر نمیشه فقط روی پلی ۴ و انحصاریه سونیه

  3. Avatar شایان

    چوب دستی و طناب
    آدم یاد داستان حضرت موسی و جادوگران مصر می افته
    که جادوگران طناب ها را به مار تبدیل می کردند و حضرت موسی هم اعصای خودشو به مار بدل می کنه
    🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه