گران‌فروشی انویدیا اینتل را فراری داد

۲۱ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرارداد فعلی شرکت انویدیا با اینتل به زودی تمام خواهد شد و در پی این موضوع، شایعه‌های زیادی از قرارداد جدید اینتل با شرکت AMD شنیده‌ایم. طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، شرکت اینتل قرارداد جدیدی با AMD بسته؛ قراردادی که بر اساس آن، اینتل قرار است از تکنولوژی‌های گرافیکی AMD برای پردازنده‌های گرافیکی خودش استفاده کند. پردازنده‌های اینتل در حال حاضر یک پردازنده‌ی گرافیکی مجزا را هم در خود جای داده‌اند.

دلیل اصلی همکاری اینتل با AMD، استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌ی این شرکت در حوزه‌ی گرافیک است.

شرکت اینتل در سال ۲۰۱۱ با انویدیا قراردادی برای همکاری امضا کرد. البته انویدیا قبل از این قرارداد، از اینتل برای استفاده از تکنولوژی‌های ثبت شده‌ی انویدیا، شکایت کرده بود. دادگاه هم این حکم را صادر کرده بود که اینتل باید در مدت پنج سال، ۱.۵ میلیارد دلار جریمه به انویدیا پرداخت کند.

یکی از دلایلی هم که اینتل را مجبور کرد تا قرارداد همکاری با انویدیا امضا کند، همین جریمه‌ی سنگین و شکایت انویدیا بود.

گزارش‌های جدید می‌گویند که دلیل اصلی همکاری اینتل با AMD، استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌ی این شرکت در حوزه‌ی گرافیک است. هر دو شرکت انویدیا و AMD مجموعه‌ی بزرگی از تکنولوژی‌های گرافیکی مختلف را به اسم خودشان ثبت کرده‌اند؛ طوری که اگر اینتل بخواهد خودش و بدون همکاری این شرکت‌ها پردازنده‌ی گرافیکی بسازد، هر دو شرکت AMD و انویدیا می‌توانند شکایت‌های بسیاری از اینتل بکنند. در نتیجه بهتر است که اینتل با یکی از این دو شرکت قراردادی امضا کند.

شرکت انویدیا اخیرا حسابی گران‌فروش شده است. کنسول‌های بازی هیچ‌کدام از تکنولوژی‌های این شرکت استفاده نمی‌کنند و حتی اپل هم در مک‌بوک‌های جدید، از کارت‌های گرافیک AMD استفاده کرده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    گرونه ولی بهترینه.

  2. Avatar امير كريمي نيا

    درسته گران فروش شده و بیخود قیمت هاش بالاست
    ولی کارت گرافییک مدل ١٠٨٠ اینویدیا واقعا قابل تحسینه و باید به این شرکت تبریک گفت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه