[اینفوگرافیک] گرسنه هستید؛ حشره می‌خورید یا گوشت مصنوعی؟

۲۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بشریت در هیچ دورانی به اندازه قرن حاضر سیر نبوده است. در بسیاری از بخش‌های جهان خشکسالی دیگر مانند گذشته مرگ آفرین نیست. میوه‌ها و سبزیجات در همه فصول در دسترس همه است که آن را مدیون سیستم کشاورزی و تولید غذای کارآمد هستیم. البته این سیستم معایب زیادی دارد. هنوز شرایط کاری بسیاری از کشاورزان در جهان شرایط سخت و طاقت‌فرسایی تلقی می‌شود. حمل و نقل مواد غذایی از مکانی به مکان دیگر باعث آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و همچنان بشر در حال استفاده بیش از اندازه از منابع آبی به حساب می‌آید. به همین دلیل بشر باید به دنبال یافتن راهی برای سیر کردن شکم خود و آیندگان با روش‌های کاراتری باشد.

برخی بر این باورند که شاید بشر مجبور شود جیره غذایی خود را کاملا تغییر دهد. مثلا برای تامین پروتئین مورد نیاز خود به حشره‌خواری روی آورد! یعنی به جای پرورش دام‌های سنتی برای تولید گوشت، حشرات را پرورش داده و از آن‌ها تغذیه کند. مزیت حشره‌خواری نسبت به گوشت‌خواری یکی مصرف بسیار کمتر آب و تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای است.

البته اگر برای نجات از گرسنگی هنوز گوشت گاو را به حشره ترجیح می‌دهید، هیچ اشکالی ندارد اما احتمالا باید گوشت مصنوعی بخورید. یعنی گوشتی بخورید که در آزمایشگاه تولید شده نه در مزرعه!

اگر گوشت آزمایشگاهی را هم ترجیح نمی‌دهید احتمالا باید گرسنگی بکشید چرا که جمعیت جهان در حال زیاد شدن است و بشر راهی به جز تغییر جیره غذایی خود ندارد. برای تغییر جیره غذایی خود مجبور است که روش‌های کاراتری برای تولید غذای خود بیابد. در اینفوگرافیک امروز با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شوید؟

منبع: Futurism

تولد دوسالگی دیجی‌کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar قاسم

    اگر گوشت نخوریم چطور؟
    گرسنه بشیم نان میخوریم والسلام
    نان و خرما
    برای همه هم هست تا دلتون بخواد 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه