گرندپری سنگاپور؛ قهرمانی مرسدس در اوج بدشانسی فراری

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چهاردهمین مرحله از رقابت‌های فصل جاری فرمول یک در سنگاپور برگزار شد. گرندپری سنگاپور یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات امسال بود که البته چندان برای طرفداران تیم فراری خوشایند نبود؛ چراکه در ثانیه‌های اول مسابقه، دو تیم ردبول و فراری با هم تصادف شدیدی کردند. کلیپ این تصادف را می‌توانید در ادامه ببینید.

همان‌طور که در ویدیو تماشا کردید، کیمی رایکنن از تیم فراری و مکس فرشتپن از تیم ردبول با هم برخورد کردند. فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن پس از یک سبقت‌گیری بسیار خوب درگیر این تصادف شد و در اوج بدشانسی در همان ثانیه‌های اول همراه با دو راننده‌ی دیگر از صحنه‌ی رقابت حذف شد. ماشین سباستین فتل هم که از این تصادف نتوانست جان سالم به در ببرد، دقایقی پس از برخورد، از رقابت کنار رفت. تمام این‌ اتفاقات باعث شد که شانس تیم مرسدس بیشتر از هر زمان دیگری شود. لوییس همیلتون توانست با ثبت زمان دقیق ۲ ساعت و ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه در جایگاه نخست بیاستد. در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری سنگاپور فصل ۲۰۱۷ را ببینید.

با نتایجی که در مرحله‌ی تعیین خط ثبت شد، فتل، فرشتپن و ریکاردو به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و مسابقه‌ی اصلی را استارت زدند. هیچکسی فکرش را نمی‌کرد که با این نتایج بسیار عالی، سه راننده فتل، رایکنن و فرشتاپن با بدترین حالت از گرندپری سنگاپور در ثانیه‌های اول حذف شوند. با این حال، وجود اتفاق بدی که برای مکس فرشتپن، راننده‌ی ۱۹ ساله‌ی تیم ردبول افتاد، هم‌تیمی او یعنی دنیل ریکاردو توانست با اختلاف زمانی ۴ ثانیه و ۵۰۷ هزارم ثانیه مقام دوم را کسب کند. در مقام سوم هم والتری بوتاس با اختلاف زمانی ۸.۸ ثانیه جایگاه سوم را تصاحب کرد. سریع‌ترین دور مسابقه‌ را همیلتون با میانگین سرعت ۱۷۳.۶۴۳ کیلومتر بر ساعت ظرف یک دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۸ هزارم ثانیه در این رقابت ثبت کرد.

مرحله‌ی بعدی رقابت‌های فرمول یک، یک‌شنبه مورخ ۹ مهر راس ساعت ۱۱ و نیم به وقت ایران در مالزی برگزار می‌شود. به نظر شما، آیا فراری می‌توانید شکست گرندپری سنگاپور را در مالزی جبران کند؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    سلام اون قسمتی که نوشتید هر سه راننده همون اول حذف شدند ریکاردو حذف نشد که
    لطفا بررسی کنید
    با تشکر

    1. سلام و تشکر برای نظرتون
      اصلاح شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه