گرندپری ژاپن؛ پیروزی مرسدس و ردبول، شکست فراری

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز شانزدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک در ژاپن برگزار شد. در این گرندپری شاهد نتایج جالبی بودیم؛ لوییس همیلتون از تیم مرسدس توانست با افتدار جایگاه اول این مسابقه را تصاحب کند. مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند. تیم فراری نتوانست نتیجه‌ی خوبی در این مسابقه بگیرد. در ادامه می‌توانید جدول امتیاز و رده‌بندی گرندپری ژاپن را ببینید:

همان‌طور که در تصویر بالا دیدید، همیلتون با ثبت زمان یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۱۹۴ هزارم ثانیه در جایگاه اول ایستاد. بعد او، ورشتپن، ریکاردو، بوتاس و رایکنن با اختلاف زمانی در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. در این میان سباستین فتل از جمله راننده‌هایی بود که نتوانست مسابقه را حتی به پایان برساند. به نظر می‌رسد در این مسابقه، ماشین فتل با مشکلاتی جدی همراه شد تا نتواند او را تا خط پایان همراه کند. این درحالی بود که در مرحله‌ی تعیین خط، همیلتون، بوتاس و فتل بودند که به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم، مسابقه‌ی امروز را شروع کردند.

در این مسابقه، بوتاس توانست در دور پنجاهم مسابقه با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۱۴۴ هزارم ثانیه و میانگین سرعت ۲۲۴.۴۳۹ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین دور مسابقه را به خود اختصاص دهد. درحال حاضر همیلتون از تیم مرسدس با کسب ۳۰۶ امتیاز در صدر رده‌بندی راننده‌های فصل ۲۰۱۷ قرار دارد. بعد او سباستن فتل است که با ۲۴۷ امتیاز در جایگاه دوم است. تیم مرسدس هم‌اکنون با ۵۴۰ امتیاز در صدر و بعد آن، تیم فراری با ۳۹۵ امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی تیم‌های فصل جاری قرار دارند.

مرحله‌ی بعدی رقابت‌های فرمول یک در تاریخ ۳۰ مهر در آمریکا راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. شما وضعیت تیم‌های فرمول یک‌ امسال را چطور می‌بینید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه