گرن توریسمو اسپرت را نمی‌توان آفلاین بازی کرد

۲۹ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین شماره از مجموعه‌ی «گرن توریسمو» (Gran Turismo) وارد بازار شده است و گیمرها پس از خریدن بازی، تازه متوجه شده‌اند که اساسا قرار نیست بتوانند آفلاین گرن توریسمو اسپرت (Gran Turismo Sport) را تجربه کنند.

اگر آفلاین باشید، بازی سیو نمی‌شود.

کم و بیش شنیده بودیم که بازی تمرکز زیادی روی بخش‌های آنلاین خود دارد؛ طوری که استودیوی بازی‌سازی Polyphony Digital حتی یکی دو سال پیش گفته بود که گرن توریسمو اسپرت آنلاین است و نمی‌توان آن را آفلاین بازی کرد. با این حال، طولی نکشید تا این استودیو تصمیم به افزودن بخش‌های آفلاین به بازی خود بگیرد. گرن توریسمو اسپرت به این دلیل آنلاین است که با سیستم‌های «فدراسیون بین‌المللی خودرو» (International Automobile Federation) ادغام شده است. می‌توانید در گرن توریسمو اسپرت یک گواهینامه‌ی رانندگی بگیرید که از سوی FIA تایید شده است؛ یعنی می‌توانید در یک بازی، گواهینامه‌ای بگیرید و از آن برای مسابقه در دنیای واقعی استفاده کنید. بازی هم‌چنین یک تورنمنت بزرگ دارد که FIA آن را برگزار می‌کند و کاملا آنلاین است.

سونی ماه پیش گفته بود که به هنگام آفلاین بودن، فقط به قسمت‌هایی از Arcade Mode دسترسی خواهید داشت و به صورت محدود می‌توانید از بین خودروها و جاده‌ها چند انتخاب داشته باشید.

حالا که گرن توریسمو اسپرت عرضه شده است، متوجه شده‌ایم که نمی‌توان بازی را آفلاین بازی کرد. اگر آفلاین باشید، بازی سیو نمی‌شود. یعنی اگر اتصال اینترنت شما در حین بازی قطع شود، کنسول خود را نباید خاموش کنید تا دوباره اینترنت شما بازگردد. تنها چیزی که گرن توریسمو اسپرت روی کنسول ذخیره می‌کند، مدل کنسول و تلویزیون شماست تا به هنگام اجرای بازی، تنظیمات اعمال شود.

بخش تک نفره‌ی بازی، یعنی همان مدرسه‌ی رانندگی معروف گرن توریسمو، در حالت آفلاین کار نمی‌کند. وقتی آفلاین هستید نمی‌توانید خودروهایی که آنلاک کرده‌اید را ببینید، نمی‌توانید از حالت عکاسی بازی استفاده کنید، نمی‌توانید به منوی هوم دسترسی داشته باشید که تمام بازی در آن است، نمی‌توانید عکس‌های ذخیره شده و ویدیوهای ذخیره شده را ببینید و به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که بازی آفلاین چیزی برای ارایه ندارد.

اگر می‌خواهید گرن توریسمو جدید را بازی کنید، بد نیست این موضوع را در نظر داشته باشید.

منبع: Polygon

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar eva

    چه جوری میشه لول خودمون را بالا ببریم تا پیست ها واشه تا لول ۲ رفتم

  2. Avatar خسته

    با سلام واقعا کسی بلد نیست چجوری میشه این گرانتوریسمو اسپورت رو آنلاین با بقیه بازی کرد ؟ کف کردم یکی کمک کنه وجدانن

  3. Avatar خسته

    با سلام من نتونستم هنوز گرانتوریسم اسپورت رو آنلاین با چند نفر بازی کنم .کمک کنید چه گذینه هایی رو باید پاس کنم یا رد کنم تا بتونم آنلاین بازی کنم با دیگران از کدوم آیکون شروع کنم خواهش کمک کنید.این بازی نیاز به پلاس هم داره؟ یه دنیا ممنون میشم کمک کنید یا علی

  4. Avatar Ali.s

    سلام من دستگاه دارم تاحالا بازی آنلاین نداشتم میخوام ببینم کلا برای آنلاین بازی کردن ( هر بازی) چه چیزایی به غیر از اینترنت خوب نیاز دارم ؟ مثلا اکانت خاصی میخواد چیا میخواد و یکی ی آموزشی بده لطفا

  5. Avatar alireza

    سلام بخش دونفره هم داره؟

    1. بله. حالت آنلاین به کنار، بخش دو نفره که صفحه نصف می‌شه (Split-Screen) هم توی بازی هست.

  6. Avatar پویا

    بله متاسفانه درسته. کلا خواستند یه بازی بدن بیرون که خودزنی کنن.

    فوتو مود فقط تو مناظر از پیش تعیین شده است. حالت پوستر داره و حس اورجینال بودن نداره

    یه پک ۹ گیگابایتی مجانی از مناظر وجود داره که میتونید دانلود کنید

    عکاسی تو replay هم محدوده و چندان دندانگیر نیست

    دوربین بیرون ماشین دو حالت دور و نزدیک داره که هیچ کدومشون(با همه تنظیماتش ور رفتم مطمئن باشید) حس تنش رو مثل اونی که تو درایوکلاب تجربه کردیم نداره

    در هیچ بازی ای افکت صوتی ماشینها به هیجان انگیزی داریوکلاب نیست و گرین توریسمو هم از این قاعده مستثنی نیست

    کلا بعد از درایوکلاب هیچ وقت حس سرعت و تنش و هیجان رو مثل اون تجربه نکردم

    بازی زمان و آب و هوای متغییر نداره اما از لحاظ پردازش نور و سایه بهترینه

    بعضی شنیده ها و شایعات به امکان اضافه شدن آب و هوا و زمان متغییر اشاره دارند اما با توجه به کیفیت بالای تصویر و اولویت ۶۰ fps
    فکر نمی کنم شاهد افکتهای خیره کننده داریوکلاب باشیم

    کلا بازی به خصوص برای حالت تک نفره خلوت به نظر می رسه و اگه آهنگهای متنش نبود شاید خیلی خسته کننده می شد. یه بخشی از این قضیه به شبیه ساز بودن بازی مربوطه که شامل عناوین رقیب هم میشه. هدف اصلی رانندگیه که برای حرفه ای ها عالیه اما جذب و نگه داشتن مبتدی های به انگیزه سازی بیشتری احتیاج داره.

    اگه فقط project cars 2 رنگ و لعاب بهتری داشت به طور کامل میشد برتری رو به اون تقدیم کرد. بر روی PS4 به چشمان من PC2 رنگ و رو رفته است. نسخه اولش رنگهای جذابتری داشت. تو این نسخه انگار تنظیم گاما درست نیست و راهی برای تنظیمش پیدا نکردم. همه چی انگار در اثر شست و شو رنگ پس داده. افکتهای آب و هوایی هم علی رغم عدم مشاهد پیشرفت قابل ملاحظه، قابل قبولند اما بهترین نیستند.

    در افکت باران و برف هنوز درایوکلاب حرف اول و آخر رو میزنه. البته به بهای ۳۰fps که صادقانه باید بگم هیچ مشکلی از این بابت وجود نداره اگه قصدتون لذت بردن از یه حس خوب ناشی از رانندگی و مسابقه در یک محیط زیبا و چشمگیر باشه.

    با این حال بازی به علت کیفیت بالای محتواش حس یه محصول لوکس و پرمیوم رو به شما منتقل می کنه.

    1. کاملا با شما موافقم.
      از نظر گرافیک و زیبایی بصری، هنوز بازی مسابقه‌ای بهتر از درایوکلاب ندیدم.
      حتی روند بازی هم بسیار خوبه. البته اگه به دنبال یه روند خیلی خوب باشیم باید سراغ «فورتزا هورایزن ۳» بریم. درایوکلاب گرافیک وحشتناک خوبی داره، ولی وسعت و بزرگی فورتزا هورایزن ۳ رو فقط می‌شه با خودش مقایسه کرد.

  7. Avatar ShaahiN

    سلام
    خیلی ممنون از مطلب زیباتون
    با این حساب تو ایران اونم این سرعت اینترنت و این کیفیت بالای بازی خیلی سخت میشه شرایط
    اگ کسی بخاد تجربه کنه باید یه اینترنت قوییم کنارش داشته باشه
    حالا سوال اصلی اینجاس ک آیا ارزش داره این هزینه برای این بازی؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه