گزارش سالانه‌ی امنیت اطلاعات مایکروسافت منتشر شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت گزارش سالانه‌ی خودش در زمینه‌ی امنیت اطلاعات را منتشر کرد که نتیجه‌ی آن باعث ترس بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال شده است.

حمله‌های اینترنتی می‌توانند اطلاعات ۶۰۰ میلیون نفر را به دست بیاورند.

گزارش سالانه‌ی مایکروسافت که در قالب ۱۷۸ صفحه منتشر شده به این موضوع اشاره می‌کند که خطرات امنیتی شامل رخنه‌های امنیتی، آسیب‌پذیری سیستم‌های اطلاعاتی و بد افزارهای مختلف می‌شود. این موارد می‌توانند اطلاعات بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت را به دست بیاورند.

براساس گزارش مایکروسافت، آمریکا تنها کشوری نیست که باید خودش را برای مبارزه با حمله‌های سایبری آماده کند. کشورهایی مانند پاکستان، اندونزی، فلسطین، بنگلادش و نپال از جمله کشورهایی بودند که بیشترین حمله‌های سایبری را از خرداد تا آذر ماه سال ۹۴ داشتند.

در آمار منتشر شده از طرف مایکروسافت، مشخص شده که کشورهای ژاپن، فنلاند، نروژ و سویس امن‌ترین کشورهای دنیا بوده‌اند و کمترین حمله‌های سایبری به این کشورها شده است. مایکروسافت گفته که به‌طور متوسط برنامه‌های ضد بدافزار روزانه با ۱۰ میلیون حمله مواجه می‌شدند که البته همه‌ی آن‌ها حمله‌های موفق نبوده‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، نزدیک به ۵۰ درصد این حمله‌ها از آسیا و ۲۰ درصد از آمریکای لاتین بوده است.

‌‌‌‌

منبع:  Digital Trends

‌‌‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه