گلکسی S9 یا S9 پلاس؛ کدام‌یک مناسب شما است؟

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس دو گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند؛ گوشی‌هایی که مطابق انتظارات، از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که کدام‌یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است؟

همین ابتدای امر باید بگوییم که گلکسی اس ۹ پلاس در مقایسه با اس ۹ از ویژگی‌های جذاب بیشتری بهره می‌برد. با توجه به اختلاف قیمت این دو گوشی، این یک موضوع طبیعی محسوب می‌شود. با این وجود، اس ۹ هم یک گوشی قدرتمند و سرشار از مشخصه‌های جالب توجه است. با توجه به این موارد، در ادامه به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی می‌پردازیم تا به‌راحتی بتوانید بین این دو گوشی دست به انتخاب بزنید.

شباهت‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

قبل از این که به تفاوت‌های بین این دو گوشی بپردازیم، نگاهی گذار به شباهت‌های آن‌ها می‌اندازیم. هر دوی این گوشی‌ها از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یا اگزینوس ۹۸۱۰ (با توجه به منطقه‌ی عرضه) بهره می‌برند. همان‌طور که انتظار داشتیم، این تراشه‌ها نسبت به نسل قبلی خود سریع‌تر، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر هستند.

این گوشی‌ها از نمایشگر کم‌حاشیه بهره می‌برند که تا لبه‌های سمت راست و چپ گوشی کشیده شده؛ نمایشگرهایی که سامسونگ از آن‌ها با عنوان «نمایشگر بی‌نهایت» (Infinity Display) یاد می‌کند. این نمایشگرها از نوع اولد هستند و رزولوشن هردوی آن‌ها ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ است. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که این نمایشگرها روشن‌تر از نمایشگرهای استفاده شده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس هستند.

قیمت گلکسی اس 9

هم گلکسی اس ۹ و هم گلکسی اس ۹ پلاس از دوربین مجهز به دیافراگم متغیر بهره می‌برند. به لطف این نوآوری، کاربران می‌توانند در محیط‌های کم‌نور با استفاده از دیافراگم F/1.5 نور بیشتری را روانه‌ی سنسور و با این کار عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت کنند. حرکت دیافراگم بین F/1.5 و F/2.4 به‌صورت خودکار انجام می‌شود ولی با تغییر تنظیمات می‌توان این کار را به‌صورت دستی هم انجام داد. علاوه بر این، دوربین این گوشی‌ها هنگام عکس‌برداری فریم‌های زیادی را ثبت می‌کند و با ترکیب این عکس‌ها، نویزهای عکس نهایی کاهش و وضوح آن افزایش می‌یابد.

در آخر هم باید به نرم‌افزار مشابه این دو گوشی اشاره کنیم. هردوی این گوشی‌ها از دستیار دیجیتالی بیکسبی بهره می‌برند. حالا سیستم تشخیص عکس بیکسبی ویژن هم بهتر از گذشته شده است. همچنین این گوشی‌ها مجهز به اسکن هوشمند هستند؛ این مشخصه در حقیقت از تلفیق اسکن عنبیه و سیستم تشخیص چهره به وجود آمده است.

تفاوت‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

آشکارترین تفاوت بین این دو گوشی، در اندازه‌ی آن‌ها است. گلکسی اس ۹ با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ اینچی، کوتاه‌تر و کم‌عرض‌تر از گلکسی اس ۹ پلاس است. گوشی اس ۹ پلاس با بهره‌گیری از نمایشگر ۶.۲ اینچی، برادر بزرگ‌تر اس ۹ محسوب می‌شود.

اگر این دو گوشی را برگردانیم، متوجه یک تفاوت بارز دیگر می‌شویم. اس ۹ پلاس از دو دوربین بهره می‌برد و این در حالی است که در پشت گوشی اس ۹ فقط یک دوربین تک لنزی مشاهده می‌شود. هرچند گلکسی اس ۹ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم متغیر استفاده می‌کند، اما گلکسی اس ۹ پلاس به غیر از دوربین اصلی، از یک لنز تله‌فوتو مجهز به دیافراگم ثابت F/2.4 هم بهره می‌برد. به لطف همین لنز تله‌فوتو، دوربین اس ۹ پلاس قادر به ارائه‌ی زوم دو برابر اپتیکال است.

مشخصات گلکسی اس 9

از دیگر تفاوت‌های نه‌چندان مشهود باید به حافظه‌ی رم اشاره کنیم. اس ۹ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد ولی اس ۹ پلاس مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم است. این دو گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر، منجر به قدرت بیشتر این گوشی شده است. چنین اختلاف قدرتی معمولا در هنگام استفاده‌ی هم‌زمان از اپلیکیشن‌های مختلف و یا انجام کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیوهای ۴K نمود پیدا می‌کند.

در نهایت نباید باتری‌های این گوشی‌ها را از قلم بیندازیم. انرژی گوشی گلکسی اس ۹ پلاس را یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و انرژی گوشی گلکسی اس ۹ را یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند.

کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

اگر مساله‌ی قیمت را نادیده بگیریم، گلکسی اس ۹ پلاس به دلیل عملکرد بهتر و بهره‌گیری از دوربین دوگانه، عنوان گوشی بهتر را از آن خود می‌کند. با این وجود، هرکدام از کاربران معیارهای متفاوتی دارند و به همین خاطر هرکدام از کاربران برای انتخاب بین این دو گوشی باید به معیارهای مورد نظر خود رجوع کنند. در ادامه به تعدادی از این معیارها می‌پردازیم.

اگر به دنبال زوم دو برابری و گرفتن عکس‌های پرتره هستید، گلکسی اس ۹ پلاس را بخرید: اگر حسابی اهل عکاسی (به‌خصوص عکاسی پرتره) هستید و زوم اپتیکال هم برای شما اهمیت دارد، بدون شک اس ۹ پلاس گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شود.

قیمت گوشی s9 سامسونگ

گلکسی اس ۹ پلاس به لطف بهره‌گیری از لنز ثانویه، قادر به گرفتن عکس‌های پرتره در حالت بوکه (تار شدن پس‌زمینه) است. همچنین باید به قابلیت لایو فوکوس هم اشاره کنیم. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند قبل و بعد از گرفتن عکس، تنظیمات مربوط به میزان تار شدن پس‌زمینه را تغییر دهند.

اگر به دنبال یک گوشی جمع و جورتر هستید، گلکسی اس ۹ را بخرید: این دو گوشی به دلیل بهره‌گیری از نسبت تصویر ۱۸:۹، خوش‌دست‌تر از دیگر فبلت‌ها هستند. با این وجود اگر از گوشی‌های بزرگ دل خوشی ندارید و به دنبال گوشی نسبتا جمع‌وجوری هستید، اس ۹ برای شما مناسب‌تر است. این گوشی به لطف استفاده از نمایشگر کم‌حاشیه، اندازه‌ی خیلی بزرگی ندارد ولی از نمایشگر نسبتا بزرگی بهره می‌برد.

گلکسی اس ۹ سامسونگ

اگر به دنبال گوشی قدرتمندتری هستید، گلکسی اس ۹ پلاس را بخرید: گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به لطف بهره‌گیری از تراشه‌های قدرتمند، عملکرد بسیار خوبی دارند. اما اس ۹ پلاس به دلیل استفاده از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر، از قدرت بیشتری بهره می‌برد؛ این تفاوت قدرت در هنگام انجام کارهای سنگین (مانند استفاده‌ی هم‌زمان از چندین اپلیکیشن) خود را نشان می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید پول بیشتری خرج کنید، گلکسی اس ۹ را بخرید: گلکسی اس ۹ قیمتی معادل ۷۲۰ دلار دارد و قیمت گلکسی اس ۹ پلاس ۸۴۰ دلار است. این یعنی بین این دو مدل ۱۲۰ دلار اختلاف قیمت وجود دارد. اگر بودجه‌ی محدودی دارید یا به‌طور کلی علاقه‌ای به پرداخت این اختلاف قیمت ندارید، خریدن گلکسی اس ۹ را توصیه می‌کنیم.

قیمت سامسونگ s9

اگر به دنبال عمر باتری بیشتر هستید، گلکسی اس ۹ پلاس را بخرید: هر دوی این گوشی‌ها از باتری‌های باکیفیتی بهره می‌برند. ولی ظرفیت باتری گلکسی اس ۹ پلاس ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از گلکسی اس ۹ است. هرچند تفاوت عمر باتری این ۲ گوشی به دلیل اختلاف اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها چندان هم زیاد نیست، ولی برای بعضی از کاربران اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر اگر به دنبال عمر باتری بیشتری هستید، بهتر است که مدل پلاس را بخرید.

منبع: tom’s guide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar نیما

    سلام
    عنوان رو عوض بکنید بزارید راهنمای خرید موبایل !!!!
    اگه برای ای تی هست این سایت باید همه بخش هارو شامل بشه نه فقط موبایل !

  2. Avatar احمد

    به نظر من اس ۹ با رم ۶ گیگابایتی و دوربین دوتایی ایده آل من میشد. اس ۹ پلاس یکم زیادی بزرگه برای یک موبایل، ولی نمیشه از امکانات بیشتر پلاس هم گذشت.حالا چرا سامسونگ رم ۶ گیگ و دوربین دوتایی را برای اس ۹ عادی نذاشته خودش سوالیه؟

  3. Avatar جانی سینز

    بهترین گزینه برای کردن s9+

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه