نگاهی به سری گلکسی S سامسونگ؛ از آغاز تا S9

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی اس 9 سامسونگ

تا چند هفته‌ی دیگر سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را رونمایی می‌کند. بنا به گزارش‌های غیررسمی، این گوشی‌ها از نمایشگر بزرگ کم‌حاشیه بهره می‌برند و همچنین در گلکسی اس ۹ پلاس احتمالا شاهد دوربین دوگانه با چینش عمودی خواهیم بود. به بهانه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۹ در ادامه نگاهی به سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ می‌اندازیم؛ سری گوشی‌هایی که سابقه‌ی آن‌ها به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد.

گلکسی اس (۲۰۱۰)

قیمت گوشی s9 سامسونگ

نخستین گوشی از سری گوشی‌های گلکسی اس در کنگره‌ی جهانی موبایل در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. اگرچه این گوشی اولین تجربه‌ی سامسونگ درزمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند نبود، ولی ارائه‌ی این گجت نام سامسونگ را بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها انداخت.

بیشتر بخوانید: گلکسی S؛ پروژه‌ی منفی ۵ سامسونگ!

گلکسی اس از نمایشگر ۴ اینچی سوپر امولد، پردازنده‌ی ۱ گیگاهرتزی، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم و اندروید ۲.۱ بهره می‌برد. ظرفیت باتری این گوشی ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بود که در آن زمان مقدار زیادی محسوب می‌شد.

گلکسی اس ۲ (۲۰۱۱)

مشخصات گوشی سامسونگ s9

گوشی گلکسی اس ۲ در مقایسه با نسل قبل خود شکل و شمایل مدرن‌تری داشت. این گوشی مجهز به نمایشگر ۴.۳ اینچی، پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و یک باتری با ظرفیت ۱۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت بود.

گلکسی اس ۳ (۲۰۱۲)

samsung s9 مشخصات

در بین اولین گوشی‌های سری گلکسی اس، گلکسی اس ۳ گجت شاخص و مهمی محسوب می‌شود. این گوشی از طراحی جذابی بهره می‌برد که این موضوع در کنار بهبودهای سخت‌افزاری، تاثیر زیادی در فروش بالای این گوشی داشت. همچنین این اولین گوشی از سری گلکسی اس بود که بدون هیچ تغییری به بازار اپراتورهای مخابراتی آمریکا وارد شد که برای سامسونگ خبری مهم محسوب می‌شد.

گلکسی اس ۳ مینی (۲۰۱۲)

قیمت سامسونگ s9

سامسونگ بعد از موفقیت گوشی گلکسی اس ۳ نسخه‌ی کوچک‌تر و از لحاظ سخت‌افزاری ضعیف‌تری به نام اس ۳ مینی را ارائه کرد. سامسونگ بعدها گوشی‌های گلکسی اس ۴ مینی و اس ۵ مینی را هم عرضه کرد.

گلکسی اس ۴ (۲۰۱۳)

مشخصات گوشی سامسونگ s9

بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی اس ۴ در مقایسه با بدنه‌های آلومینیومی گوشی‌های اچ‌تی‌سی، شبیه به اسباب‌بازی بود. اما به لطف ارائه‌ی مشخصه‌های متنوع، این گوشی به چشم آمد و مورد استقبال قرار گرفت. یکی از این مشخصه‌ها سنسور مادون قرمز بود که گوشی را به یک کنترلر همه‌کاره تبدیل می‌کرد.

از بین مشخصه‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی سوپر امولد، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی، باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تعداد زیادی مشخصه‌های نرم‌افزاری اشاره کرد.

گلکسی اس ۴ اکتیو (۲۰۱۳)

قیمت گوشی سامسونگ s۸

بیشتر مشخصه‌های سخت‌افزاری گلکسی اس ۴ اکتیو مشابه گوشی اس ۴ بود با این تفاوت که گوشی اس ۴ اکتیو در کنار استفاده از دکمه‌های ناوبری فیزیکی، از بدنه‌ی سفت و سختی بهره می‌برد. در کنار این موارد، باید به ضد آب بودن این گوشی و پشتیبانی از عکاسی زیر آب هم اشاره کنیم که در آن زمان ویژگی همه‌گیری محسوب نمی‌شد. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، نارنجی روشن و آبی شفاف عرضه شد. بعد از این گوشی، شرکت سامسونگ سنت ارائه‌ی گوشی‌های اکتیو را ادامه داد که آخرین آن‌ها گلکسی اس ۸ اکتیو است.

گلکسی اس ۴ زوم (۲۰۱۳)

قیمت گلکسی اس 8 پلاس

وقتی که یک لنز زوم در پشت گوشی قرار می‌گیرد، نتیجه‌ی کار گوشی عجیب‌وغریب گلکسی اس ۴ زوم می‌شود. هرچند این گوشی ظاهر عجیب‌وغریبی داشت، اما نشان داد که سامسونگ از اجرای ایده‌های جدید ترس و واهمه‌ای ندارد.

گلکسی اس ۵ (۲۰۱۴)

قیمت گوشی s8 پلاس

گلکسی اس ۵ نسخه‌ی جدید ولی نه‌چندان نوآورانه‌ی گلکسی اس ۴ بود. بدنه‌ی این گوشی از پلاستیک مات تشکیل شده بود که جای اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین باید به وجود حسگر اثر انگشت و حسگر ضربان قلب هم اشاره کنیم. پورت شارژ این گوشی به‌صورت دوگانه بود که مشکلاتی زیادی را ایجاد می‌کرد. درنهایت می‌توان گفت که جذاب‌ترین ویژگی این گوشی، مقاومت در برابر آب بود.

گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج (۲۰۱۵)

قیمت گوشی s8 پلاس

سامسونگ با عرضه‌ی این دو گوشی، الگویی را برای سری گوشی‌های گلکسی اس ایجاد کرد. بعد از چند سال استفاده از بدنه‌های پلاستیکی، این دو گوشی با بدنه‌های فلزی عرضه شدند و نمایشگر خمیده‌ی اس ۶ اج هم سروصدای زیادی را به راه انداخت. این دو گوشی به لطف طراحی جذابی که داشتند، توجه زیادی را جلب کردند. البته مشخصه‌های سخت‌افزاری سطح بالا مانند پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هم در این موفقیت بی‌تأثیر نبودند.

گلکسی اس ۶ اج پلاس (۲۰۱۵)

قیمت گوشی سامسونگ s8 پلاس دیجی کالا

نسخه‌ی بزرگ‌تر اس ۶ اج اساسا همان گلکسی نوت ۵ بود با این تفاوت که این گوشی قلم S Pen نداشت. این گوشی از نمایشگر ۵.۷ اینچی سوپر امولد بهره می‌برد و قیمت آن بیشتر از اس ۶ اج ولی کمتر از نوت ۵ بود.

گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج (۲۰۱۶)

قیمت سامسونگ اس 7

استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و خمیده در اس ۷ اج باعث شد که اختلاف قیمت بین این دو گوشی منطقی‌تر از گذشته جلوه کند. در مورد اندازه‌ی نمایشگرها هم باید ذکر کنیم که اس ۷ از نمایشگر ۵.۱ اینچی بهره می‌برد و اس ۷ اج از نمایشگر ۵.۷ اینچی. رزولوشن ۲K این دو نمایشگر سروصدای زیادی را به راه انداخت. همچنین نباید استفاده از تراشه‌ی پرسرعت و دوربین قدرتمند را از قلم بیندازیم.

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس (۲۰۱۷)

سامسونگ گلکسی اس 8

عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را می‌توان آغازگر دوران جدید سامسونگ به‌حساب آورد. دورانی که در آن نمایشگرهای بزرگ کم‌حاشیه حرف اول را می‌زنند. به دلیل کم شدن حاشیه‌ها، دکمه‌ی فیزیکی هوم کنار گذاشته و حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شد. از دیگر مشخصه‌های جدید این گوشی‌ها هم می‌توان به دکمه‌ی بیکسبی اشاره کرد.

گمانه‌زنی‌ها در مورد گلکسی اس ۹

سامسونگ گلکسی اس 9

بر اساس تصاویر و اخبار غیررسمی، گلکسی اس ۹ تا حد زیادی از زبان طراحی اس ۸ بهره می‌برد. البته به احتمال زیاد شاهد تغییرات کوچکی خواهیم بودیم که احتمالا تغییر چینش دوربین و حسگر اثر انگشت یکی از این تغییرات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته مهم در مورد گلکسی اس ۹

آیا سامسونگ در مراسم رونمایی این گوشی‌ها قابلیت‌های جدید بیکسبی را معرفی می‌کند؟ آیا این گوشی‌ها از سیستم تشخیص چهره (مشابه فیس آی‌دی آیفون ۱۰) بهره می‌برند؟ برای پی بردن به جواب این دو سؤال و چندین سؤال دیگر، باید تا روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) صبر کنیم.

منبع: CNet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    گلکسی اس دو دارم و هنوز مثل مرد داره کار میکنه، فقط چند بار خودم پیچاش رو باز کردم و مادگی میکرو یو اس بیش رو عوض کردم و دو بار هم تا حالا باتریش رو تعویض کردم، دست از سرش بر نمیدارم، پدرشو در میارم، نسل بعدیم هم باید از همین گوشی استفاده کنه.

    1. Avatar وحید

      به چیزی که میگی افتخار نکن.توی غار موندن افتخاری نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه