GSMArena: باتری S7، بهترین در میان تمام گلکسی Sها

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

سامسونگ در ساخت گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، سری گلکسی S7 از باتری‌هایی بسیار بهتر از گوشی‌های قبلی استفاده کرده است.

اخیرا ضوابط و محدودیت‌های طراحی، شرکت‌های تولیدکننده را مجبور کرده که باتری دستگاه‌ها را به صورت ثابت و غیرقابل تعویض بسازند؛ این اصل شامی حال گوشی‌های هوشمند هم می‌شود.

در سری گوشی‌های گلکسی S7 از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین باتری برای گوشی‌هایی است که نمایشگر تقریبا ۵ اینچی دارند.

شرکت سامسونگ سری گوشی‌های گلکسی S5 و تمام مدل‌های پیش از آن را با باتری قابل تعویض روانه‌ی بازار کرده بود، اما گوشی‌های S6، در پی همین محدودیت‌های طراحی، دارای باتری‌های ثابتی بودند و متاسفانه اندازه‌ی آن‌ها هم کوچک‌تر از S5 بود. حالا سامسونگ در طراحی سری S7 همچنان از باتری‌های ثابت استفاده کرده که کاربر نمی‌تواند آن‌ها را عوض کند، ولی ظرفیت این باتری‌ها و طول عمر آن‌ها خیلی بهتر از مدل‌های قبلی است.

یک تست جامع توسط سایت GSM Arena روی باتری گلکسی S7 در کنار تعدادی از دستگاه‌های حاضر در بازار انجام شد. در این تست، ظرفیت و طول عمر باتری تا تمام شدن شارژ آن حین کاربردهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. این کاربردها عبارتند از «مکالمه از طریق اینترنت ۳G، نمایش ویدیو و جستجو در وب با استفاده از اینترنت Wi-Fi»

نتیجه آنکه با باتری کاملا پر گلکسی S7 می‌توان تقریبا ۲۳ ساعت مکالمه داشت یا تقریبا ۱۵ ساعت ویدیو تماشا کرد. اما از بین تمام این تست‌ها مشاهده شد که باتری این گوشی در هنگام جستجو در وب، نسبتا ضعیف عمل می‌کند و حتا باتری گلکسی S6 حدود یک ساعت و نیم بیش‌تر از آن دوام می‌آورد.

مجموع طول عمر باتری گلکسی S7 در هنگام این کاربردها، محاسبه شد و نشان داد که یان باتری در کل، حدودا ۸۰ ساعت کارکرد دارد. این در حالیست که گلکسی S6 و اکسپریا Z5 در رتبه دوم قرار می‌گیرند. مجموع ساعت‌های کارکرد باتری هردوی این گوشی‌ها حدودا ۷۳ ساعت است.

ضمنا گلکسی S7 دارای قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» است که طبق اظهارات سامسونگ، در هر ساعت یک درصد از شارژ باتری را کسر می‌کند.

مجموع طول عمر باتری گلکسی S7 در هنگام این کاربردها، محاسبه شد و نشان داد که یان باتری در کل، حدودا ۸۰ ساعت کارکرد دارد.

در سری گوشی‌های گلکسی S7 از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین باتری برای گوشی‌هایی است که نمایشگر تقریبا ۵ اینچی دارند. گوشی شیائومی Mi5 هم از یک باتری با همین ظرفیت بهره‌مند است. اما سونی اکسپریا Z5 با این‌که یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی دارد، به یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی تجهیز شده است.

شرکت ال جی در گوشی G5 با نمایشگر ۵٫۳ اینچی از باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده، در حالی که G4 با نمایشگر ۵٫۵ اینچی‌اش مجهز به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بود. این شرکت باتری هردوی این گوشی‌ها را قابل تعویض طراحی کرده است. ال جی فعلا در حال ساخت نکسوس N5 است که این هم دارای نمایشگر ۵٫۲ اینچی و مجهز به باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

آیفون ۶s که جدیدترین گوشی موجود در بازار از شرکت اپل است، نمایشگر ۴٫۷ اینچی و باتری ۱۷۱۵ میلی‌آمپرساعتی دارد.‌

نتیجه‌ی این سه تست را در نمودارهای زیر ببینید…

galaxy-S7-battery

galaxy-S7-battery-_-2

galaxy-S7-battery_-3

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد مهدی

    من یه ماه نیمی میشه s7خریدم با اینکه طرفدار گوشی های اندرویدی الخصوص سامسونگ هستم ولی واقعا باید بگم که باتری هاش افتضاح واقعا انتظار بیشتری ازش داشتم با این حساب هم روی زده اب بودنش نمیشه حساب کرد چون سرسال نشده باید باز بشه و باتری عوض بشه

  2. Avatar احمد

    این روزها دیگه اکثر استفاده از گوشی بر پایه اینترنته ، پس مهمترین فاکتور همینه
    به طور معمول کسی بیش از نیم ساعت در روز تماس تلفنی یا تماشای ویدیو نداره اما همین فرد روزی چندین ساعت از اینترنت استفاده میکنه
    پس توجهتون به شارژدهی در حالت وبگردی باشه ، تو این زمینه هنوز سونی پیشتازه

  3. Avatar محمد امين سادات

    از اولش پیدا بود چون جدید ترین ها همیشه بهترینن ولی اپل از سامهنگ سره

    1. Avatar Ali S

      اپلم دیدیم که مدیراش گفتن هنگ داره اخبارشم در دیجیکالا موجوده

      آیفون ۶s +: سایز صفحه نمایش=۵.۵ اینچ. ابعاد=۷.۳ × ۷۷.۹ × ۱۵۸.۲ میلی متر
      گلکسی s6 edge +: سایز صفحه نمایش=۵.۷ اینچ. ابعاد=۶.۹ × ۷۵.۸ × ۱۵۴.۴ میلی متر

      همین یعنی اپل جمع کنه بره با اون ارور هاش و کلیدهای داغونش
      در ضمن دوستانی که میگن سامسونگ هنگ داره معلومه از ۱۰ کیلومتری هم یه پرچمدار سامسونگ ندیدن سامسونگ تو همه چیز از اپل سرتره و اینم یه حقیقته . ممنون لطفا ثبت شود

  4. Avatar رضا 963

    بهترین باتری در گلکسی ها هنوز وسط و آخرای جدول رتبه بندیه.
    ۴۹ ساعت تو حالت همیشه روشن!!!
    سونی z2 من با ۲۴ ساعت نت همراه ۲ روز راحت جواب میده که.

    1. Avatar کمال

      هنوز رتبه اول در اختیار Xperia Z5 Compact با ۸۶ ساعت است و صدرنشین است. (به سایت GSM Arena مراجعه بفرمایید).آیفون ۶S هم با ۶۲ ساعت در رده های پایین تر قرار دارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه