گوشی‌های میان رده به لطف کوالکام صفحه‌های کشیده خواهند داشت

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استفاده از صفحه‌های نمایش فوق کشیده، یعنی صفحه‌هایی با نسبت تصویر ۲ به ۱، در گوشی‌های هوشمند اخیر بسیار زیاد شده است. با این حال، صفحه‌های کشیده در گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت پیدا می‌شوند و گوشی‌های میان-رده یا ارزان قیمت، از این صفحه‌ها استفاده نمی‌کنند. شرکت کوالکام در راستای استفاده‌ی بیشتر از صفحه‌های نمایش کشیده در گوشی‌های میان-رده، چیپ‌ست میان‌رده‌ی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ را ارتقا داده است.

این چیپ‌ست پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری دارد، البته نه زیاد قوی‌تر و فقط به اندازه‌ی ده درصد.

کوالکام از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۶۳۶ رونمایی کرده و پشتیبانی از وضوح تصویر ۲۱۶۰ تا ۱۰۸۰ را به آن افزوده است. در نتیجه می‌توان با استفاده از این چیپ‌ست، گوشی‌های میان-رده‌ای ساخت که صفحه‌ی نمایش کشیده و عملکردی بسیار خوب دارند.

البته این تنها ارتقا جدید اسنپ‌دراگون ۶۳۶ نیست. این چیپ‌ست پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری دارد، البته نه زیاد قوی‌تر و فقط به اندازه‌ی ده درصد. با این حال، پردازنده‌ی اصلی یعنی Kryo 260 در مقایسه با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ شاهد ۴۰ درصد افزایش عملکرد بوده. بقیه‌ی بخش‌های چیپ‌ست شبیه به همان اسنپ‌دراگون ۶۳۰ است.

کوالکام حرفی از مشتریان خود نزده، ولی قرار است از ماه نوامبر اسنپ‌دراگون ۶۳۶ در دسترس شرکت‌های سازنده‌ی گوشی قرار بگیرد. می‌توان این چیپ‌ست را روی بردهایی که برای اسنپ‌دراگون ۶۳۰ هم ساخته شده، استفاده کرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه