گوپرو بالاخره ست حرفه‌ای واقعیت مجازی خود را می‌فروشد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

بعد از ماه‌ها تاخیر ست ۱۶ دوربینی‌ واقعیت مجازی گوپرو که با همکاری گوگل تولید شده،‌ بالاخره به فروش می رسد. گوپرو در گفت‌وگو با سایت خبری The Verge گفته این ست که «اودیسه» (Odyssey) نام دارد، برای اولین شرکت‌هایی که در برنامه‌ی آزمایشی برای خرید آن در تعداد محدود اقدام کرده بودند، ساخته شده است.

گوپرو درباره‌ی این‌که دقیقا چه تعداد از مشتریان، ست اودیسه را دریافت کرده یا حتی برای خرید آن پذیرش شده‌اند، چیز زیادی نگفته است. اما در عوض از شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات واقعیت مجازی مثل WEVR، VRSE، Specular Theory، Surreal و Two Bit Circus به‌عنوان اولین دریافت‌کنندگان این تجهیزات نام برده است.

ین ست بزرگ که بیشتر شبیه به یک سفینه‌ی فضایی است، از ۱۶ دوربین برای فیلم‌برداری سه‌بعدی ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند و قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار دارد.

اودیسه نمی‌تواند وسیله‌ای همیشه در دسترس برای همه‌ی علاقه‌مندان به تولید محتوای واقعیت مجازی باشد. این ست بزرگ که بیشتر شبیه به یک سفینه‌ی فضایی است، از ۱۶ دوربین برای فیلم‌برداری سه‌بعدی ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند و قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار دارد. این مبلغ شامل قیمت ۱۶ دستگاه دوربین پرچم‌دار گوپرو یعنی Hero 4 Black، یک میکروفون، بدنه‌ی کلی خود ست، ‌ همه‌ی کابل‌های موردنیاز و محافظ نگهدارنده‌‌ی آن است. البته همراه با این تجهیزات گارانتی هم ارایه می‌شود. به‌علاوه این‌که دسترسی به سرویس‌های گوگل هم با خریداری این ست فراهم می‌شود.

این ست قریب به یک سال پیش در کنفرانس سالانه‌ی گوگل و در جریان پروژه‌ای موسوم به Google Jump معرفی شد. این پروژه درصدد فراهم کردن محیطی برای ساخت فیلم‌های واقعیت مجازی بود. اودیسه اولین ست دوربینی است که به‌طور خاص در پروژه‌ی Jump معرفی شده و تا امروز هم تنها محصولی است که برای چنین منظوری ارایه می‌شود.

برای خرید ست اودیسه، گوپرو از اواخر تابستان گذشته شروع به ثبت سفارش کرد اما نتوانست تولید و ارسال آن را به تاریخ تحویل موعود در آبان‌ماه برساند. این شرکت در این‌باره گفته بود ما این زمان اضافی را گرفته‌ایم تا بتوانیم بهترین محصولات ممکن را به مشتری ارایه دهیم.

تصاویری که در ادامه می‌بینید، از ست واقعیت مجازی گوپرو در مقر گوپرو در کالیفرنیا تهیه شده است.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه