گوگل‌‌پلی‌استور برای افزایش حافظه گوشی به کمک‌تان می‌آید

۱۳ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دارندگان گوشی‌های هوشمند اغلب اوقات با کمبود حافظه مواجه می‌شوند. اگر گوشی‌شان از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نکند که اوضاع بدتر هم می‌شود؛ در آن شرایط باید گفت یک جدال دایمی و فرسایشی میان آنها و حافظه گوشی‌شان برقرار است. باید همیشه به فکر خالی کردن بخشی از حافظه، انتقال آن به دستگاه‌های دیگر یا آپلود آن در اینترنت باشند. حال گوگل می‌خواهد در این مورد به کاربران کمک کند. این شرکت یک سیستم مدیریت حذف اپلیکیشن در گوگل پلی استور افزوده که به کاربران پیشنهاد می‌دهد در صورت نیاز اپلیکیشن‌های بدون کاربردشان را حذف کنند. اپ‌هایی که با حذف‌شان فضای خالی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و امکان دانلود اپ‌های بیشتری هم از طریق گوگل پلی استور برای‌شان فراهم می‌شود.

Google-Play

شیوه کارکرد این سیستم هم خیلی ساده است. سیستم حذف اپلیکیشن، اپ‌هایی که دانلود کرده‌اید اما مدت‌ها است از آن استفاده نمی‌‌کنید را شناسایی می‌کند و بهتان پیشنهاد می‌دهد آنها را حذف کنید. تقریبا اغلب ما چندتایی از این اپلیکیشن‌ها را در گوشی‌های هوشمندمان داریم؛ زمانی نصب‌شان کرده‌ایم اما حالا دیگر به کل از آنها استفاده نمی‌کنیم اما هرگز هم به فکر حذف‌شان نیفتاده‌ایم.

گوگل لیستی از اینجور اپ‌ها را برای‌تان نمایش می‌دهد و اینکه هر کدام‌شان چه میزان از حافظه گوشی‌تان را اشغال کرده‌اند. به این شکل با یک نگاه می‌فهمید اوضاع حافظه گوشی‌ها و اپ‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید از چه قرارند و همانجا هم می‌توانید دستور حذف‌شان را بدهید. شاید با این کمک گوگل بتوانید کمی از مشکلات کمبود حافظه گوشی‌تان کم کنید.

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar B.P

    بسیار جالب بود ممنون بابت اطلاع رسانی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه