آغاز همکاری گوگل با بزرگ‌ترین شرکت دارویی جهان

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
gsk

گوگل یک شرکت زیرمجموعه‌ی دیگر را برای خود دست و پا کرد و این بار شرکت GSK هم در کنار گوگل شرکت مادر این کمپانی جدید است. «وریلی» (Verily که قبلا با عنوان گوگل لایف ساینس شناخته می‌شد) و شرکت دارویی GSK از ایجاد برند جدید «گلوانی بیوالکترونیکس» (Galvani Bioelectronics) خبر دادند. هدف این شرکت جدید تحقیق، توسعه در زمینه پزشکی بیوالکترونیک است.

اما پزشکی بیوالکترونیک چیست؟ این رشته‌ی پزشکی جدیدی است که با ساخت دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و قابل کاشت در بدن سر و کار دارد. این دستگاه‌ها سیگنال‌هایی را از طریق دستگاه‌های عصبی ما ارسال می‌شوند، اصلاح می‌کنند؛ با این امید که با بعضی از بیماری‌های مزمن مقابله شود. در چهار سال گذشته، محققان GSK در این رشته فعال بوده‌اند و تاسیس گلوانی بیوالکترونیکس بیانگر یک قدم مهم در راستای تلاش‌های آنهاست.

«مونسف سالویی»، رییس بخش واکسن‌های جهانی GSK می‌گوید: «هدف پزشکی بیوالکترونیک این است که جدیدترین پیشرفته‌ها در زیست‌شناسی و تکنولوژی را به کار بگیرد تا این مکالمه الکتریکی را تفسیر کند و الگوهای نامنظمی را که در بیماری‌ها یافت می‌شود، اصلاح کند. این کار با استفاده از دستگاه‌های مینیاتوری انجام می‌شود که به عصب بیماران متصل می‌شوند. اگر این رویکرد موفقیت‌آمیز باشد، پتانسیل یک روش درمانی جدید را دارد و می‌تواند در کنار واکسن‌ها و داروهای سنتی به کار بیاید.»

دو شرکت وریلی و GSK طبق قراردادشان تعهد دارند تا طی هفت سال آینده ۷۱۵ میلیون دلار در این شرکت تازه‌تاسیس سرمایه‌گذاری کنند و امیدوارند که روش‌های درمانی‌شان تا سال ۲۰۲۳ تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم را دریافت کند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه