گوگل: بهترین گوشی‌ها هم برای پلت‌فرم Daydream آماده نیستند!

۸ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امسال یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس سالانه‌ی گوگل (I/O 2016) مربوط به برنامه‌های Daydream بود. همان‌طور که احتمالا می‌دانید Daydream درواقع پلت‌فرم گوگل برای توسعه‌ی واقعیت مجازی در موبایل است.

گوگل در بخشی از کنفرانس I/O 2016، به معرفی تجهیزات مخصوص و ملزومات واقعیت مجازی برای دیده شدن در دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند پرداخت. متاسفانه تجهیزاتی که گوگل از آن حرف می‌زد، حتی از سطح بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار هم بالاتر هستند.

سرپرست بخش واقعیت مجازی گوگل: فعلا هیچ گوشی هوشمندی برای کار با Daydream آماده نیست.

کلی بایور (Clay Bayvor)، سرپرست بخش واقعیت مجازی گوگل در این‌باره گفته “به نظر می رسد حداقل در این زمان تقریبا هیچ گوشی هوشمندی برای کار با Daydream آماده نیست.” او سپس به کسانی که دوست دارند از این پلت‌فرم استفاده کنند پیشنهاد داد چندماهی صبر کنند تا گوشی‌شان به شرایط لازم برای استفاده از محتوای واقعیت مجازی تجهیز شود.
البته در این میان توسعه‌دهنده‌ها طبعا به دستگاهی نیاز دارند که برای پیش‌برد برنامه بتوانند با آن کار کنند. گوگل برای این منظور گوشی نکسوس ۶P را معرفی کرده است. هرچند ظاهرا پرچم‌دار گوگل هم برای ایده‌آل گوگل از تجربه‌ی واقعیت مجازی در موبایل کامل نیست.
علت به‌وجود آمدن چنین مشکلی در این است که گوگل می‌خواهد دستگاه‌هایی را برای این پلت‌فرم به کار گیرد که به‌صورت تمام‌وکمال برای مواجهه با واقعیت مجازی آماده باشند. چرا که در غیر این‌صورت به تجربه‌ی کاربران از واقعیت مجازی لطمه خواهد خورد.
طبق این پیش‌فرض، دستگاه‌های مذکور باید رزولوشن بسیار بالایی داشته باشند و نرخ به‌روزرسانی تصویر آن‌ها هم سرعت بسیار زیادی داشته باشد تا زمان تاخیر به حداقل برسد. همچنین حسگرهای حرکتی گوشی باید آن‌قدر دقیق تنظیم شده باشند تا حرکات شما را در دنیای واقعی به‌صورت یک‌به‌یک دنبال کند.

منبع: Phone Arena
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه