گوگل حرص مایکروسافت را درآورد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید شما هم شنیده باشید که در شرکت گوگل یک پروژه با نام Project Zero راه افتاده است که در آن تیمی از برنامه‌نویسان گوگل اینترنت را برای بررسی کردن هر نوع آسیب‌پذیری و حفره امنیتی زیر و رو می‌کنند. پس از این بررسی‌ها همه موارد با بیشترین سرعت ممکن گزارش می‌شوند تا پیش از هر نوع سو استفاده این نواقص و ایرادات رفع شوند.

همانطور که گفته شد این ایرادات و باگ‌ها عموما به سرعت به شرکت مذکور اطلاع‌رسانی می‌شوند اما این بار ماجرا درباره مایکروسافت متفاوت بوده است. ظاهرا برنامه‌نویسان در گوگل تصمیم گرفته‌اند برای اذیت‌کردن بیشتر مایکروسافت کمی صبر کنند و اطلاعاتی که باگ‌های ویندوز مایکروسافت را نشان می‌دهند کاملا منتشر کنند.

این اقدام باعث عصبانیت مایکروسافت شده. این شرکت می‌گوید گوگل با این کار امنیت همه کاربران مایکروسافت را به خطر می‌اندازد.

مایکروسافت اعلام کرده به افشای آسیب‌پذیری‌ها به شکل هماهنگ شده اعتقاد دارد اما اقدام گوگل باعث ایجاد خطری بالقوه برای کاربران این شرکت شده است. مایکروسافت گفته ویندوز تنها پلتفرمی است که با گزارش هر نوع مشکل امنیتی به سرعت وارد عمل شده و با ارائه بروزرسانی و رفع نواقص به ایمن‌سازی دوباره آن می‌پردازد. این شرکت نهایتا اعلام کرده که برای بهره‌مندی از بیشترین حد امنیت از ویندوز ۱۰ و مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنید.

البته کاربران ویندوز باید بدانند نقص مورد اشاره در این پلتفرم مربوط به ادوبی فلش بوده که ظاهرا توسط ادوبی اصلاح شده. این موضوع یعنی در حال حاضر ویندوز امن است. البته گوگل توصیه کرده برای اطمینان کاربران ویندوز نرم‌افزار فلش‌شان را بروزرسانی کنند.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. قاسم

    این که ایراد همیشگی است و مشکل هم همیشه از طرف ادوبی است
    ربطی به ویندوز نداره
    این داستان مشکل ادوبی فلش و نفوذ از طریق اون سالهاست که مورد بحث است

    1. رامین

      فلش یکی از بهترین نرم افزارهای دنیاست که دنیای وب رو متحول کرد ، ولی بدترین امنیتی که یه نرم افزار میتونه داشته باشه رو داره . اونقد امنیتش داغونه که حتی باعث شد کلا خود شرکت هم تولید و آپدیتش رو متوقف کنه . هر چند دوباره تو یه نرم افزار دیگه راه اندازش کرد ولی همچنان امنیتش باعث آبروریزیه ادوبیه . ینی بعد از ۱۵ سال هنوز نتونستن امنیتشو درست کنن !!!! مسخرست خدایی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه