گوگل دسترسی CIA به اندروید را قطع کرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته‌ی گذشته ویکی‌لیکس اطلاعاتی را منتشر کرد که به واسطه‌ی آن سازمان CIA گوشی‌های اندرویدی، آیفون، ویندوزی و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ را هک کرده بود تا بتواند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد. سازمان CIA با استفاده از حفره‌های امنیتی توانسته بود که به گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشد و تمام چت‌های کاربران در پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتس‌اپ را زیر نظر بگیرد.

پس از این اتفاق اپل مدعی شد که تمام‌ راه‌های نفوذ به سیستم عامل iOS را از بین برده و کاربران بدون نگرانی می‌توانند از گوشی‌های خودشان استفاده کنند. حالا گوگل هم دست به کار شده و تمام راه‌های نفوذ به سیستم عامل اندروید را مسدود کرده است. یکی از مسولان گوگل در مصحابه با سایت CNET گفت:« با بررسی مدارک منتشر شده توانستیم راه‌های نفوذ به سیستم عامل اندروید را از بین ببریم. در حال حاضر اندروید و مرورگر کروم از امنیت بالایی برخوردار هستند. البته ما همیشه روی تامین امنیت اندروید کار می‌کنیم.»

سازمان CIA‌ از سال ۲۰۱۳ به بعد به تمام اطلاعات کاربران دسترسی داشته و می‌توانست آن‌ها را دقیقا زیر نظر داشته باشد. البته برخی از روش‌های هک با عرضه‌ی بروزرسان‌های امنیتی اندروید به ماهانه منتشر می‌شوند، برطرف شده بود.

منبع: cnet

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه