گوگل از دو مزرعه‌ی بادی که هنوز ساخته نشده‌اند، انرژی می‌خرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
انرژی تجدیدپذیر

شرکت گوگل ارادت خاصی به انرژی تجدیدپذیر دارد. این شرکت از دو مزرعه‌ی بادی واقع در نروژ و سوئد خروجی نیرو خریده است. در آینده، این دو مزرعه در کنار هم انرژی مورد نیاز برای پایگاه‌های داده‌ی اروپایی این شرکت را فراهم خواهند کرد. این در حالی است که این دو مزرعه‌ی بادی هنوز ساخته نشده‌اند.

مزرعه‌ی بادی نروژ به نام «تلنز» (Tellenes) بزرگ‌ترین مزرعه‌ی بادی این کشور است و ساخت آن در سال ۲۰۱۷ کامل می‌شود. مزرعه‌ی بادی سوئد هم با ۲۲ توربین در اوایل سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود.

«مارک اومان»، سرپرست انرژی اروپا و زیرساخت جهانی گوگل می‌گوید: «گوگل از سال ۲۰۰۷ هیچ‌گونه کربنی وارد اتمسفر نکرده و ما تعهد داریم که ۱۰۰ درصد نیروی مورد نیاز برای عملیات‌مان را با منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کنیم. اولین قرارداد انرژی بادی گوگل در نروژ یک گام مهم به سمت این تعهد است.»

این دو مزرعه‌ی بادی در کنار مزارع بادی کوچک‌تر که گوگل قصد خرید آنها را دارد، ۲۳۶ مگاوات انرژی تولید می‌کنند. هنوز معلوم نیست که بزرگ‌ترین موتور جستجو چقدر برای خرید این مزارع بادی هزینه کرده است.

این اولین بار نیست که گوگل حمایت‌اش را از منابع انرژی تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست اعلام می‌کند. این شرکت قبلا هم در سوئد سه معامله در راستای انرژی سبز انجام داده. با تصاحب این مزارع انرژی بادی، خروجی کل انرژی تجدیدپذیر گوگل به رقم شگفت‌انگیز ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

این شرکت در صفحه‌ی Google Green اشاره می‌کند که «تعهد دارد تا بیش از ۲.۲ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر خریداری کند.» گوگل همچنین افتخار شناخته شدن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در انرژی تجدیدپذیر را دارد و تاکنون حدود ۲.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی سبز هزینه کرده است.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    گوگل از هر نظر بی نظیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه