گوگل تا آخر امسال جایگزینی برای رمز عبور معرفی می‌کند

۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به احتمال زیاد از چند ماه دیگر استفاده از رمزهای عبور مرسوم در بین کاربران از بین می‌رود و روش‌ جدیدی جایگزین آن‌ها خواهد شد. حداقل این روش جدید روی پلتفرم‌های اندرویدی به وجود می‌آید و کاربران می‌توانند از آن‌ استفاده کنند. شرکت گوگل قصد دارد این کار را تا آخر سال ۲۰۱۶ انجام دهد و سیستمی به نام Trust Scores را جایگزین رمزهای عبور کند.

گوگل سیستم امنیتی Trust Scores را جایگزین رمزهای عبور می‌کند.

این سیستم جدید گوگل اطلاعات مختلفی از کاربران جمع‌آوری می‌کند تا کاربران به وسیله‌ی آن‌ها و بدون نیاز به رمز عبور بتوانند به سرویس‌های مختلف دسترسی داشته باشند. «دن کافمن» (Dan Kaufman) رییس قسمت ATAP شرکت گوگل درباره‌ی این سیستم می‌گوید:” اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تمام توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.”

سیستم Trust Scores با توجه به اطلاعاتی مانند مکانی که کاربران در آنجا حضور دارد، امکان تشخیص صورت و عادت‌های تایپی کار می‌کند. هر برنامه‌ای که با توجه به این سیستم ساخته می‌شود، می‌تواند از روش خاص خودش از Trust Scores استفاده کند. حتی برنامه‌‌های بانکی می‌توانند از چند ویژگی مختلف به شکل همزمان استفاده کنند. می‌توان برای وارد شدن به برنامه‌ی اینستاگرام هم از این سرویس جدید استفاده کرد.

سیستم Trust Scores همیشه در حال اجرا است و کاربران در هر لحظه با استفاده از ویژگی‌هایی که برای آن تعریف شده می‌توانند به اطلاعات مختلفی که در برنامه‌های متفاوت دارند، دسترسی پیدا کنند.

کافمن در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید:” همه‌ی ما یک تلفن همراه هوشمند داریم که سنسورهای مختلفی در آن‌ها وجود دارد. چرا گوشی با این سنسورها متوجه نمی‌شود که چه کسی از آن استفاده می‌کند؟ چرا نیاز به رمز عبور داریم؟ ما باید بتوانیم سریع از گوشی استفاده کنیم.”

گوگل گفته که مراحل آزمایشی استفاده از این سیستم موفقیت آمیز بوده و از آن در چند پروژه‌ی بانکی استفاده شده است.

‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه