گوگل شرکت عکس‌برداری ماهواره‌ای خود را فروخت

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«ترا بلا» (Terra Bella)، شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای که گوگل دو سال پیش به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرده بود، قرار است به یک استارتاپ نقشه‌برداری به اسم Planet Labs فروخته شود. طبق بیانیه‌ای که گوگل و Planet Labs با یکدیگر منتشر کرده‌اند، شرکت Planet Labs صاحب تمام بخش‌های شرکت ترا بلا و ماهواره‌های آن خواهد شد. با این حال، گوگل به استفاده از تصاویر ماهواره‌ای این شرکت برای محصولات خودش ادامه خواهد داد.

گوگل و Planet Labs حرفی از ارزش این معامله نزده‌اند. با این حال، منبعی به وب‌سایت Business Insider گفته است که شرکت Planet Labs مبلغی کمتر از آن ۵۰۰ میلیون دلار اولیه‌ی گوگل پرداخت کرده است، اما معامله هنوز هم ارزشی بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار داشته. این منبع هم‌چنین گفته است که گوگل هنوز هم به عنوان یکی از سهامداران بزرگ شرکت ترا بلا فعالیت خواهد کرد.

TerraBellaiamge

گوگل از زمانی که زیر مجموعه‌ی شرکت بزرگ‌تری به اسم «الفابت» شده است، تصمیمات متعددی برای مدیریت منابع مالی خود گرفته است. برای مثال، گوگل پروژه‌ی ارسال اینترنت از طریق پهپادهای خورشیدی را لغو کرد، بی‌خیال گسترش سرویس Google Fiber شد و برخی از مسوولان بالارده‌اش را هم اخراج کرد.

منبع: Business Insider

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه