گوگل مقوا دوست دارد!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ورود پرسروصدای گوگل به حوزه‌ی واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۳ تا امروز حرف‌های زیادی به دنبال داشته و امسال هم که در کنفرانس گوگل I/O 2016 این شرکت ثابت کرد می‌خواهد حضوری بسیار جدی‌تر در تولید محصولات واقعیت مجازی داشته باشد.

حالا کلی بیور (Clay Bavor)، سرپرست بخش واقعیت مجازی گوگل، تصویری را از نمونه اولیه‌ی پلت‌فرم واقعیت مجازی اندرویدی گوگل به نام Daydream توییت کرده؛ اما مساله این‌جاست که این نمونه اولیه… خیلی مقوایی‌تر از آن چیزی است که در کنفرانس گوگل I/O 2016 دیدیم! بیور در این توییت نوشته نمونه اولیه‌ی کنترلر پلت‌فرم Daydream از جنس مقواست.

‌آن‌چه در کنفرانس مذکور معرفی شد، به گفته‌ی خود مسئولان آن‌قدر پیشرفته هست که فعلا هیچ گوشی هوشمندی برای استفاده از آن آماده نیست. پلت‌فرم Daydream قرار است شامل یک هدست و یک دستگاه ریموت باشد که گوشی هوشمند کاربران به‌عنوان سومین قطعه کار آن را تکمیل می‌کند. به نظر نمی‌رسد که مقوایی بودن جزو یکی از ویژگی‌های این پلت‌فرم باشد.

البته باید گفت طراحی‌های گوگل برای هدست‌ها و کنترلرهای جدیدش بیش‌تر به هدست‌های Oculus Rift یا Gear VR شبیه هستند تا هدست مقوایی (کاردبورد) خود گوگل که قیمتی ۲۰ دلاری دارد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید شما می‌توانید با قرار دادن گوشی‌تان داخل این هدست مقوایی، از آن استفاده کنید.

به‌هرحال این نمونه اولیه به‌غیر از ارتباطی که با گوشی هوشمند دارد، نباید نزدیکی چندانی با هدست مقوایی گوگل داشته باشد و طبیعتا مجموعه‌ی کامل‌تری است. اما با این اوصاف می‌توان در نظر گرفت که مثلا تا چندوقت دیگر برندی مثل HTC دست به تولید محصولاتی از جنس خمیر کاغذ بزند.

در این میان ظاهرا گوگل به‌طور کلی به مقوا علاقه‌ی ویژه‌ای دارد. این را می‌شود از توییت‌های «کلی بیور» هم فهمید. سایت خبری The Verge مجموعه‌ای از توییت‌های این مدیر را که از پنج سال پیش درباره‌ی محصولات مقوایی انتشار داده، گردآوری کرده است. در این توییت‌ها بیور از جعبه‌های مقوایی آمازون تا دوربین‌های گوگل حرف زده و به‌نوعی گفته آن‌ها را پسندیده است.

تصاویر این توییت‌ها را در ادامه می‌بینید.

Untitled-1

2  3

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    باز از پلاستیکی که چینیا به خورد دنیا دادن بهتره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه