گوگل می‌خواهد مشکل تأخیر به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید را حل کند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
به‌روز‌رسانی‌های امنیتی اندروید

در یکی از سخنرانی‌های کنفرانس گوگل I/O، رییس بخش امنیت اندروید اعلام کرد که به‌زودی، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی ملزم به ارائه‌ی منظم به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید خواهند شد. او در این زمینه گفت که گوگل می‌خواهد در قرارداد خود با سازندگان، بندی را به این موضوع اختصاص دهد که در نتیجه می‌تواند منجر به افزایش تعداد کاربران دریافت‌کننده‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید شود.

از سال ۲۰۱۵، گوگل وصله‌های امنیتی اندروید را به‌صورت ماهانه منتشر می‌کند. این وصله‌های حاوی اصلاحاتی برای انواع و اقسام ضعف‌های امنیتی این سیستم‌عامل هستند. به‌منظور افزایش امنیت گجت‌ها، سازندگان گوشی‌ها باید این وصله‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن روانه‌ی گجت‌های خود کنند. با این وجود، در حال حاضر این شرکت‌ها ملزم به انجام چنین کاری نیستند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، برخی از سازندگان در مورد ارائه‌ی این به‌روزرسانی‌های امنیتی به کاربران خود دروغ می‌گویند و در همین راستا، در گوشی‌های خود تاریخ دریافت این وصله‌ها را تغییر می‌دهند. برندهایی مانند سامسونگ و سونی در مورد دریافت این به‌روزرسانی‌ها صداقت به خرج می‌دهند اما شرکت‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مانند TCL و ZTE چندان صادقانه عمل نمی‌کنند.

در حال حاضر، از برنامه‌های گوگل در مورد این راهبرد جدید خبر نداریم. اما فارغ از محتوای قرارداد نهایی گوگل و شرکت‌های سازنده، باید بگوییم که به نظر می‌رسد گوگل مصمم است این نقص گوشی‌های اندرویدی را برطرف کند.

منبع: Androidauthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه