گوگل می‌خواهد یک کامپیوتر به چشم تزریق کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل می‌خواهد یک کامپیوتر در چشم شما کار بگذارد. این شرکت لنزی طراحی کرده که بدون این که لازم باشد هر روز عینک بزنید یا لنز بگذارید، دید چشم را اصلاح می‌کند. اما برای استفاده از این وسیله فرد باید کاری شبیه به تزریق انجام دهد. بعد از این که از طریق جراحی لنز چشم از کپسول چشم فرد برداشته شد، مایعی چسب مانند درون کپسول تزریق می‌شود، پزشکی که این جراحی را انجام می‌دهد “گجت داخل چشمی” را به کپسول لنز می‌چسباند.

این مایع، پس از تزریق، جامد می‌شود تا کپسول‌ لنز چشم و گجت را به هم بچسباند، و از این راه یک لنز طبی الکترونیکی بسازد. این لنز الکترونیکی مشکل بینایی فرد را برطرف می‌کند. سنسوری که در این وسیله وجود دارد قابلیت تشخیص دید اجسام دور و نزدیک را دارد و از این رو دیدی کاملا واضح به فرد می‌دهد.

گوگل..

گوگل برای این گجت درخواست حق ثبت اختراع کرده است. این درخواست که در سال ۲۰۱۴ به صورت پرونده درآمده بود، هفته‌ی گذشته منتشر شد. گوگل این گجت را یک لنز الکترونیکی می‌داند که بینایی را افزایش می‌دهد و فقط کافی است یک بار تزریق شود. البته شاید تزریق گجت به چشم خیلی ایده‌ی جالبی به نظر نرسد، اما یک‌بار کافی است تا همیشه از دردسر عینک و لنزهای طبی راحت شوید.

این اولین باری نیست که گوگل به ساخت تکنولوژی برای چشم انسان علاقه نشان داده. این غول تکنولوژی پیش از این اختراع لنز طبی هوشمند را هم به نام خود ثبت کرده است. این لنزهای هوشمند با انرژی خورشید کار می‌کنند و در کنار آن کارهایی مثل اندازه‌گیری سطح گلوکوز خون را انجام می‌دهند.

اما ثبت اختراع “گجت داخل چشمی”به این معنی نیست که این وسیله به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. شاید باید چند سال دیگر هم با همین لنزهای‌ طبی و عمل‌های قابل برگشت با لیزر سر کنیم تا این تکنولوژی به مرحله‌ی اجرا برسد.

منبع: Tech Insider

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    واقعا چه تکنولوژی . هر کاری بگی از گوگل برمیاد . قبلا تو فیلمهایی مثل ماموریت غیر ممکن ، می دیدیم که طرف با عینک یا بالنز به کامپیوتر مرکزی وصل می شه و صحبت می کنه و … اما الان دیگه این ایده هم خیلی ترسناکه هم خیلی جالب

  2. Avatar امین

    و این یعنی حریم شخصی پر…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه