برنامه‌های گوگل برای هدست‌های واقعیت مجازی جدی است

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شنیده بودیم که گوگل می‌خواهد برای خودش یک هدست واقعیت مجازی بسازد؛ آن هم هدستی که بسیار از هدست مقوایی‌اش پیشرفته‌تر است. با این حال، ظاهرا نباید این قضیه را دست کم بگیریم. بر اساس گزارشی که وال‌استریت ژورنال منتشر کرده است، گوگل می‌خواهد هدستی بسازد که کاملا جداگانه کار می‌کند؛ یعنی گوشی‌های هوشمند که هیچ، بلکه این هدست حتی به کامپیوتر هم نیازی ندارد.

هدستی که گوگل می‌سازد مثل گوشی‌های نکسوس به مرجعی برای ساخت هدست دیگر شرکت‌ها تبدیل خواهد شد.

طبق خبر وال‌استریت ژورنال، هدست گوگل یک صفحه‌ی نمایش و پردازنده‌هایی قوی دارد. مثل هدست HTC Vive یک دوربین هم در مقابل‌ این هدست قرار دارد. انتظار نداریم پردازنده‌هایی که گوگل می‌خواهد در این هدست قرار دهد، قدرت یک کامپیوتر بازی را داشته باشند؛ در نتیجه مطمئنا هدست گوگل قدرت Oculus Rift را نخواهد داشت.

این طور که به نظر می‌رسد، گوگل تنها یک هدست هم نخواهد ساخت. در کنار این هدست که جداگانه کار می‌کند، گوگل یک هدست هم مثل Gear VR شرکت سامسونگ در دست ساخت دارد. وال‌استریت ژورنال می‌گوید که این هدست سال آینده و در کنار نسخه‌ی بعدی سیستم عامل اندروید معرفی می‌شود و برای کار کردن، نیاز به یک گوشی هوشمند دارد.

ظاهرا این هدست، شبیه به گوشی‌های نکسوس خواهد بود؛ یعنی گوگل قابلیت‌های واقعیت مجازی را به اندروید اضافه خواهد کرد و دیگر شرکت‌ها می‌توانند از هدست گوگل به عنوان یک مرجع برای ساخت هدست‌های خودشان استفاده کنند.

فعلا اطلاعات بیشتری از این دو هدست در دست نداریم و به همین دلیل هم نمی‌توانیم آن‌ها را به خوبی در مقابل هدست‌های Oculus یا PlayStation VR قرار دهیم. با این حال، می‌دانیم که هدست‌های سونی و Oculus حداکثر تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهند شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه