گوگل پروژه ساخت گوشی ماژولارش را متوقف کرد

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک گزارش که دیروز از طرف خبرگزاری رویترز منتشر شد حاکی از این بود که گوگل برنامه‌های قبلی خود درباره پروژه آرا (Project Ara) را لغو کرده است. البته در ساعت‌های اولیه نقل این خبر گوگل واکنشی به آن نشان نداد اما کمی بعد یکی از سخنگویان این شرکت در پاسخ یکی از خبرنگاران تایید کرد که این پروژه متوقف شده است.

پروژه آرا مربوط به ساخت یک گوشی هوشمند ماژولار بود که بتوان بسیاری از قطعات آن را جدا کرد بدون آنکه گوشی خاموش شود. پیشتر گفته شده بود که این گوشی‌ها بدنه‌ای دارند که تمام قابلیت‌های اصلی یک گوشی هوشمند را در خودش جای داده است. قرار بود شش اسلات روی این بدنه قرار بگیرد که بتوان روی آن ماژول‌های مختلفی قرار داد.

براساس آنچه سخنگوی گوگل اعلام کرده می‌دانیم گوگل این پروژه را متوقف کرده اما نمی‌دانیم دقیقا به چه دلیلی چون او از هر اظهارنظر بیشتری خودداری کرده است. البته گوگل پیش از این هم برخی پروژه‌ها را متوقف کرده و بعد به اشکال دیگر آن‌ها را ادامه داده بود بنابراین نمی‌توان کاملا مطمئن بود که دیگری خبری از پروژه آرا نشود.

گرچه گوشی‌های ماژولار پتانسیل‌ها بسیاری دارند اما چند نمونه‌ای که در سال‌های اخیر در روند ساخت و تولید قرار گرفته‌اند چندان از نظر تجاری موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    مشکلات زیادی داشت این فکر :
    ۱. قطعات یا باید آنقدر سفت باشند که راحت با افتادن از دست صدمه جدی نبینند و از هم جدا نشودند یا آنقدر شل که راحت جدا بشوند. پس نیاز به یک قاب داشت که ضخامت و وزن گوشی را زیاد خواهد کرد.
    ۲. خیلی از فناوری ها روی گوشی های ماژولار کاربرد ندارشت مثلا( گوشیهایی که خم میشوند ، گوشی های سبک؛ گوشی های باریک و…)
    ۳. تبدیل گوشی ۵ اینچی به ۶ اینچی قطعا تمام سایز قطعات و تعداد آنها باید عوض میشدند . مثل (حجم و سایز باطری؛ ) البته راه حل هم داشت مثلا معیار را روی ۵ به بالا قرار می دادند و بعد یک کیت بی اهمیت روی آن میگذاشتند که فضای خالی را پوشش دهد.
    ۴. ضد آب بودن فاکتور بعدی این چنین گوشی هایی بود.
    و ….

  2. Avatar INFINITE

    از همون موقع که این پروژه به عنوان یک استارت آپ مورد توجه بود میدونستم به هیچ وجه عملی و کاربردی نیست.
    و البته کاملا منتظر این بودم که کِی گوگل این خبر رو اعلام میکنه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه