گیتار آکوستیک جان لنون با قیمت ۲.۴ میلیون دلار به فروش رفت

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گیتار آکوستیکی که جان لنون از آن برای ضبط آهنگ‌هایی مثل I Want to Hold Your Hand و دیگر آهنگ‌های گروه «بیتلز» (َThe Beatles) استفاده کرده بود، دو روز پیش در مزایده‌ای به قیمت ۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.

تخمین زده شده بود گیتار لنون در مزایده بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار فروخته شود و فروش آن به قیمت ۲.۴ میلیون دلار، کاملا غیرمنتظره بود.

این گیتار که یک گیبسون ۱۹۶۲ J-160E است، در سپتامبر سال ۱۹۶۲ و توسط لنون و «جرج هریسون» خریداری شده بود. از این گیتار به عنوان مهم‌ترین گیتار تاریخ گروه بیتلز یاد می‌شود.

گیتار لنون، یک سال پس از این که او آن را خریده بود و در دسامبر سال ۱۹۶۳ از کنسرل گروه بیتلز در لندن دزدیده شده بود. لنون هم در سال ۱۹۶۴ یک مدل ۱۹۶۴ از همین گیبسون آکوستیک را جایگزین گیتار دزیده شده‌اش کرد. این گیتار که برای بیش از ۵۰ سال خبری از آن نبود، سال گذشته در نیویورک پیدا شد. صاحب گیتار لنون عکسی از جفت جرج هریسون را در نشریه‌ای دیده بود و تصمیم گرفته بود تا گیتار را برای محاسبه‌ی ارزش، پیش متخصصان ببرد.

In-September-of-1962,-John-Lennon-and-George-Harrison-each-purchased-jumbo-J-160E-Gibson-acoustic-guitars-from-Rushworth's-Music-House-in-Liverpool-for-£161.

جرج هریسون و جان لنون هر دو یک گیبسون J-160E را در سپتامبر ۱۹۶۲ از فروشگاه Rushworth’s Music House در لیورپول خریداری کردند.

در ۱۵ ماهی که لنون از این گیتار استفاده می‌کرد، آهنگ‌هایی مثل She Loves You یا All My Loving را روی آن ضبط کرده بود. درست یک روز پس از اینکه لنون و هریسون این دو گیتار را به قیمت ۱۶۱ پوند در لیورپول خریداری می‌کنند، در استودیوی لندن‌شان دو آهنگ P.S. I Love You و Love Me Do را ضبط کرده بودند.

John-Lennon-and-the-Gibson-J-160E-guitar-that-sold-for-$2

گیتار جان لنون برای ۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.

اگر می‌خواهید گیتار را دست لنون ببینید، می‌توانید نگاهی به ویدیوی I Want to Hold Your Hand بیندازید.

Ringo-Starr's-Beatles-Drumkit-sold-for-$2

ست درام رینگو استار به قیمت ۲ میلون دلار به فروش رفت.

تخمین زده شده بود گیتار لنون در مزایده بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار فروخته شود و فروش آن به قیمت ۲.۴ میلیون دلار، کاملا غیرمنتظره بود. خریدار این گیتار تصمیم گرفته است تا ناشناس باقی بماند. یک روز پیش از فروش این گیتار هم ست درام «رینگو استار»، درامر گروه بیتلز، در مزایده‌ای با قیمت ۲ میلیون و ۵۰ هزار دلار فروخته شد.

منبع: CNN

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بردیا

    آقا میشه از ایران خرید؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه