امریکا نگران قطع شدن کابل‌های اینترنت توسط زیردریایی‌های روسی است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حضور زیردریایی‌ها و کشتی‌های جاسوسی روسی نزدیک کابل‌های حمل کنند‌ه‌ی اینترنت زیر دریا، مسوولان ایالات متحده را درباره‌ی برنامه‌های روس‌ها نگران کرده است. براساس گزارشی که نیویورک‌تایمز منتشر کرده است، امریکا احتمال می‌دهد تا روسیه بخواهد این کابل‌ها را قطع کند.

نیویورک تایمز می‌گوید که در صورت قطع شدن کابل‌ها، امکان پیدا کردن موقعیت و تعمیر آن‌ها با توجه به عمق زیاد کار سختی است.

طبق صحبت‌های نیویورک تایمز، هیچ مدرکی مبنی بر بریده شدن کابل‌ها از سوی نیروهای روسیه وجود ندارد، اما فعالیت‌های کشتی‌های روسیه، امریکا را نسبت به اقدامات نیروهای نظامی روس نگران کرده است.

ماموران اطلاعاتی امریکا فعالیت بسیار زیاد نیروهای روسیه را دقیقا نزدیک کابل‌های اینترنتی که از دریای شمال تا آسیای شرقی کشیده شده است مشاهده کرده‌اند.

فرمانده «ویلیام مارکس»، سخنگوی نیروی دریایی امریکا به نیویورک تایمز گفته است: “این موضوع که کشوری بخواهد در وضعیت کابل‌های ارتباطی مداخله کند بسیار نگران‌کننده است. با این حال، با توجه محرمانه بودن اطلاعات زیردریایی‌ها، اطلاعات بیشتری نمی‌توانیم ارایه کنیم.”

UndertheseasCables

ماه گذشته، «یانتار»، کشتی جاسوسی روسیه از ساحل شرق ایالات متحده به سمت کوبا حرکت کرده بود. برخی از کابل‌های اینترنتی در این ناحیه قرار دارند. مسوولان نیروی دریایی امریکا گفته‌اند که زیردریایی‌های روسیه، توانایی قطع کابل‌هایی که مایل‌ها زیر دریا هستند را داشته‌اند.

نیویورک تایمز می‌گوید که در صورت قطع شدن کابل‌ها، امکان پیدا کردن موقعیت و تعمیر آن‌ها با توجه به عمق زیاد کار سختی است.

کابل‌های اینترنتی زیر دریا بیش از ۹۵ درصد اطلاعات اینترنتی روزانه را تبادل می‌کنند. در نتیجه اطلاعات بیش از ۱۰ تریلیون دلار از معادلات اقتصادی روزانه به این کابل‌ها بستگی دارد.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ابراهیم

    اینجاست که میگن به یه تار مو بنده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه