گیگابایت اندازه‌ی GTX 1080 را نصف کرد

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گیگابایت (Gigabyte) می‌خواهد کامپیوترهای مخصوص بازی شما را تا حد ممکن کوچک و ساکت کند. سال گذشته بود که این شرکت از مدل بسیار کوچک کارت گرافیک GTX 1070 رونمایی کرد. گیگابایت امسال به سراغ کارت گرافیک قوی‌تر انویدیا یعنی GTX 1080 رفته است.

کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Mini ITX 8GB نزدیک به ۱۶ سانتی‌متر طول دارد که حدودا نصف یک GTX 1080 معمولی است. گیگابایت طوری این کارت را طراحی کرده تا داخل کیس کوچک mini-ITX جای شود؛ کیسی که واقعا قابل حمل است.

گیگابایت طوری این کارت را طراحی کرده تا داخل کیس کوچک mini-ITX جای شود.

برای خنک کردن این کارت گرافیک، گیگابایت فقط روی آن یک فن ۹۰ میلی‌متری قرار داده است که با سه هیت‌پایپ مسی به کارت مثل شده است. این فن همیشه هم روشن نیست و فقط زمانی صدای آن را می‌شنوید که بار پردازشی سنگنینی روی کارت باشد. به لطف نرم‌افزار گیگابایت هم‌چنین می‌توانید این کارت گرافیک را اورکلاک کنید.

انویدیا اخیرا از تکنولوژی جدیدی به اسم Max-Q رونمایی کرده بود که به شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوتر اجازه می‌دارد لپ‌تاپ‌هایی کوچک ولی قوی بسازند، ولی گیمرها هنوز هم علاقه‌ی بیشتری به یک دسکتاپ دارند.

اگر همین روند ادامه پیدا کند، احتمالا گیگابایت می‌تواند یک GTX 1080 Ti هم با این اندازه بسازد که به درد کامپیوترهای قابل حمل مختص VR می‌خورد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه