یاهو تایید کرد: عده‌ای از جریان هک گسترده ۲۰۱۴ باخبر بوده‌اند

۲۱ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یاهو چند ماه قبل تأیید کرد که قربانی هکرها شده و مدعی ست که این حمله‌ی سایبری با پیشتیبانی یک دولت خارجی بوده. طی این حمله‌ی سایبری، اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در معرض خطر قرار گرفت. در واقع همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این حمله‌ی سایبری سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده و شرکت از آن زمان مشغول ترمیم سایت بوده است و تازه همین چند ماه پیش بود که اثرات هک را از بین برد. اما حالا یاهو می گوید بعضی کارکنان شرکت از این هک عظیم خبر داشته‌اند.

یاهو در گزارش خود به کمیسیون امنیت و تجارت ایالات متحده آمریکا گفته است کمیته‌ای مستقل از هیئت مدیره‌ی شرکت که کارشناسی حقوقی و مشاوری مستقل به آنها مشاوره می‌دهد، در حال تحقیق و بررسی شرایط شرکت، بدون در نظر گرفتن هک و همچنین درباره مسایل دیگر، در سال ۲۰۱۴ و بعد از آن است.

یاهو جزئیات بیشتری از این ماجرا نگفته است اما این واقعیت که تحقیق و بررسی را تأیید کرده است، نشان دهنده‌ی این است که برخی از کارکنان شرکت ازاین حملۀ سایبری بزرگ خبر داشته‌اند.

این افراد همچنان در حال تحقیق روی گستردگی حمله هستند و تلاش دارند بفهمد کدام اطلاعات کاربران در دسترس قرار گرفته‌اند.

این کمیته همچنین در حال تحقیق روی گستردگی حمله است و تلاش دارد بفهمد کدام اطلاعات کاربران در دسترس قرار گرفته‌اند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که اطلاعات دزدیده شده توسط هکرها شامل آدرس‌های پست الکتریکی، پسوردهای رمزگذاری‌شده، سوالات امنیتی و جواب‌هایشان و همچنین شماره تلفن‌هاست.

همچنین یاهو می‌گوید هکرها کوکی‌هایی ساخته بودند که به آنها اجازه می‌داده بدون نیاز به پسورد به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

 منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه