یک خودروی برقی مسیر رالی داکار را به پایان رساند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رالی «پاریس-داکار» یکی از سخت‌ترین مسابقات بین‌المللی خودرو است؛ طوری که راننده‌ها باید با خودروهای‌شان از گرمای شدید و توفان‌های شنی فرار کنند. تیم Acciona توانسته است اسم خودش را به عنوان اولین کسانی که رالی پاریس-داکار را در یک خودری تمام الکتریکی به پایان رسانده‌اند، ثبت کنند. شرکت Acciona با خودرویی که اسم‌اش ۱۰۰% EcoPowered است، رالی پاریس-داکار ۲۰۱۷ را به پایان رسانده.

خودروی Acctiona 100% EcoPowered یک موتور الکتریکی دارد که می‌تواند ۳۴۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته، به چهار چرخ خودرو متصل شده است. برای باتری، شرکت Acciona از شش باتری لیتیوم-یونی با مجموعه ظرفیت ۱۵۰ کیلووات استفاده کرده است. یک پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی روی سقف این خودرو هم به تغذیه‌ی نیروی مورد نیاز آن کمک می‌کند. می‌توان هر باتری خودرو را به صورت جداگانه شارژ کرد تا در یک رالی طولانی، بتوان سریع آن‌ها را تعویض کرد.

acciona-dakar-rally-2017-finish-9

سومین بار است که شرکت Acciona سعی می‌کند تا رالی داکار را به پایان برساند. این شرکت که نتوانسته بود این رالی را در سال ۲۰۱۵ تمام کند، تمام سعی خودش را کرد تا در مسابقه‌ی پارسال سربلند به بیرون بیاید، اما خودروی ۱۰۰% EcoPowered آن‌ها توانست ۸۰ درصد مسیر داکار ۲۰۱۶ را طی کند.

acciona-dakar-rally-2017-finish-11

با اینکه خودروی الکتریکی Acciona در مسابقه ۵۷ام شد، اما توانست اسم خودش را به عنوان اولین ماشین برقی که این رالی را به پایان رسانده، ثبت کند.

منبع: New Atlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه