۷ سایت رایگان برای ویرایش عکس

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
سایت ویرایش عکس

چه به دنبال اشتراک‌گذاری عکس‌ها در اینستاگرام یا مشغول کار بر یک پروژه‌ی هنری باشید، در نهایت باید گفت که کیفیت تصویر نهایی اهمیت بسیاری زیادی دارد. حتی اگر به نرم‌افزار فتوشاپ دسترسی نداشته باشید، به لطف ابزارهای رایگان آنلاین، می‌توانید عکس‌هایتان را به‌راحتی ویرایش کنید. در ادامه به معرفی ۷ سایت ویرایش عکس عالی می‌پردازیم که می‌توانند شما را از فتوشاپ بی‌نیاز کنند.

افزایش رزولوشن عکس با سایت Let’s Enhance

ویرایش عکس آنلاین

برای افزایش رزولوشن عکس‌ها، به سایت Let’s Enhance مراجعه کنید. این سایت با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی، ابعاد تصاویر را افزایش می‌دهد. نتیجه‌ی نهایی، تصاویر بزرگ‌شده‌ای هستند که چندان مات به نظر نمی‌رسند.

البته، حتی بهترین شبکه‌های عصبی هم نمی‌توانند جایگزین پیکسل‌های واقعی شوند، اما Let’s Enhance در زمینه‌ی حفظ کیفیت تصاویر عملکرد بسیاری خوبی دارد. برای انجام این کار هم کافی است وارد سایت شوید، عکس موردنظر خود را انتخاب کنید و از بین گزینه‌های مختلف برای بزرگ‌سازی، بر یکی از آن‌ها کلیک کنید.

افکت‌های هنرمندانه با سایت DeepArt

ویرایش عکس حرفه ای

گروهی از متخصصین دانشگاهی اروپایی سایت DeepArt را ایجاد کرده‌اند، سایتی که با بهره‌گیری از الگوی دیگر اثرهای هنری، افکت‌های منحصربه‌فردی را بر تصاویر اعمال می‌کند. این سایت در حقیقت سبک اثر هنری موردنظر شما را استخراج می‌کند و آن سبک را بر عکس مورد انتخاب شما اعمال می‌کند. در واقع DeepArt را باید به‌عنوان یک فیلتر فتوشاپ در نظر بگیرید، فیلتری که با توجه به منابع مختلف، سبک‌های مختلفی را ارائه می‌کند.

بعد از ورود به سایت، باید عکس و اثر هنری موردنظر خود را آپلود کنید تا این سایت، سبک اثر هنری مذکور را بر عکس آپلودشده‌ی شما اعمال کند. البته برای اثرهای هنری، می‌توانید از نمونه‌های قرارگرفته در سایت هم استفاده کنید. نتیجه‌ی نهایی بعد از چند دقیقه به ایمیل شما ارسال می‌شود.

حذف پس‌زمینه با سایت ویرایش عکس Background Burner

ویرایش عکس کم حجم

اگر به دنبال حذف پس‌زمینه از یک عکس هستید، بهتر است به سایت ویرایش عکس Background Burner مراجعه کنید. هرچند قدرت این ابزار آنلاین به‌اندازه‌ی ابزارهای قدرتمند فتوشاپ نیست، ولی تا حد زیادی از پس انجام این کار برمی‌آید.

بعد از ورود به سایت، عکس موردنظر خود را آپلود کنید و برای حذف پس‌زمینه می‌توانید از ابزارهای خودکار یا دستی این سایت استفاده کنید. در صورت انتخاب ابزار دستی، دور سوژه‌ی موردنظر خطی می‌کشید و با این کار، سایت پس‌زمینه‌ی اطراف سوژه را حذف می‌کند.

افزودن متن به عکس با سایت Pablo

دانلود رایگان ویرایش عکس

یکی از بهترین سایت‌ها برای افزودن متن به عکس، سایت Pablo است. این سایت سریع و رایگان است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای هم دارد. اگر هم دسترسی به عکس زیبایی ندارید، می‌توانید از بیش از ۶۰۰ هزار عکس موجود در این سایت یکی را انتخاب کنید.

این سایت ویرایش عکس برای اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده و به همین خاطر اندازه‌ی تصاویر نهایی مناسب انواع و اقسام این سرویس‌ها است. برای استفاده از آن، ابتدا باید تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید و بعد از نوشتن متن، می‌توانید سبک و سیاق این نوشته‌ها را تغییر دهید تا درنهایت مورد پسند شما قرار بگیرد.

روشن‌تر کردن عکس‌های تاریک با سایت Pine Tools

ویرایش عکس کامپیوتر

یکی از شایع‌ترین موارد ویرایش عکس روشن‌تر کردن عکس‌های تاریک است. برای انجام این کار می‌توانید از سایت ویرایش عکس Pine Tools استفاده کنید و فقط بعد از چند دقیقه تلاش، وضعیت عکس موردنظر تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند.

بعد از انتخاب عکس، با استفاده از نوار موجود در سمت راست، می‌توانید شدت این افکت را تنظیم کنید. همچنین برای مشاهده‌ی همزمان تغییرات اعمال‌شده، باید بر دکمه‌ی lighten up در پایین سایت کلیک کنید. این سایت از ابزارهای متنوع دیگری برای ویرایش عکس هم بهره می‌برد که فهرست این ابزارها در قسمت چپ سایت تعبیه شده است.

اعمال افکت HDR با سایت Fotor

دانلود نرم افزار ساده ویرایش عکس برای کامپیوتر

حالت HDR یا «محدوده دینامیکی گسترده»، طیف رنگی عکس را افزایش می‌دهد و تعادل بهتری بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین بخش‌های عکس برقرار می‌کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این حالت پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به‌طور خودکار آن را بر عکس‌های مختلف اعمال کنند. اما اگر می‌خواهید این حالت را بر عکس‌های از پیش گرفته‌شده اعمال کنید، استفاده از سایت رایگان Fotor را توصیه می‌کنیم.

البته برای استفاده از این ابزار آنلاین، باید مواردی را از پیش آماده کنید؛ این سایت برای اعمال HDR، به دو یا سه عکس مشابه با میزان نوردهی مختلف نیاز دارد تا بتواند عکس باکیفیتی را ارائه دهد. به همین خاطر این سایت عمدتا از جانب عکاس‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. درنهایت باید بگوییم که این سایت رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان است.

اعمال فیلترهای متنوع با سایت Canva

فتوشاپ عکس انلاین

سایت Canva بیش از هرچیزی یک ابزار آنلاین برای طراحی گرافیک است اما از ابزارهای ویرایش عکس هم بهره می‌برد. یکی از این قابلیت‌ها، فیلترهای شبیه اینستاگرام است که می‌توانند ظاهر عکس را متحول کنند. تنها کافی است بر آیکون‌های این فیلترها کلیک کنید تا تأثیر آن را فورا بر عکس موردنظر خود مشاهده کنید.

متأسفانه امکان تنظیم شدت این فیلترها وجود ندارد، اما می‌توان از ابزارهای دیگری مانند تنظیم روشنایی، کنتراست، غلظت رنگ و تغییر اندازه‌ی عکس‌ها بهره برد. بعد از اعمال تغییرات، می‌توانید عکس نهایی را دانلود کنید.

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    درود پستایی که شما میزاری واقعا کاربردیه

  2. Avatar ictit

    یه چیز کاملاً عالی چیزی که دنبالش بودم پیدا شد
    ممنون دیجی مگ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه