با این ۸ روش کار کردن در روزهای تعطیل را برای کارمندان آسان‌تر کنید

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

گاهی اوقات موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به عنوان یک شرکت یا سازمان یا اداره، مجبور می‌شوید از کارمندان‌تان بخواهید تا در ایام تعطیلات هم سر کار بیایند. کار کردن در روزهایی که همه مشغول استراحت هستند یا به سفر می‌روند، کار واقعا وحشتناکی هست.

دیدن خیابان‌های خلوت و صفحه‌های اجتماعی مملو از عکس‌های تفریح و خوش‌گذرانی دیگران آدم را ناامید و خسته می‌کند. ولی اگر اجباری در بین نبود، مسلما همه‌ی کارمندان در تعطیلات به سر می‌بردند.

روزهای آخر سال هم که داستان خودش را دارد؛ همه می‌خواهند کارها را ببندند، خرید کنند و برنامه‌ها را برای شروع سال بعد آماده کنند. فشار و استرس زیادی هم به افراد و هم به شرکت‌ها و سازمان‌ها وارد است.

پزشکان و پرستارها جزو کسانی هستند که در این روزهای تعطیلی باید سر کار بروند. اپلیکیشن‌ خوبی به اسم Figure 1 برای اطلاع‌رسانی آن‌ها به همدیگر از اخبار و رویدادها، عکس‌ها و یادداشت‌ها طراحی شده تا کار آن‌ها را ساده کند. اپلیکیشن را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید:

Download_on_the_App_Store_Badge      1280px-Get_it_on_Google_play

در ادامه ۸ راه مفید را به شما توصیه می‌کنیم تا محیط را برای افرادی که روز تعطیل سر کار می‌آیند خوشایندتر کنید و از خستگی و کلافگی آن‌ها کم کنید. حالا که مجبور هستند کار کنند، اوقات شاد بیش‌تری برای آن‌ها بسازید.

۱. یک وعده غذا در محل کار سرو کنید.

اول صبح یا وسط روز به بهانه‌ی خوردن یک وعده‌ی غذایی دور هم، سعی کنید اوقت خوش و آرامش بیش‌تری برای کارمندان بسازید. کاری برخلاف معمول هم جواب می‌دهد: آب‌میوه‌ی جدید یا سفارش پیتزا خیلی هیجان‌انگیز است.

۲. میان وعده‌های خوب و متنوعی سرو کنید.

خوراکی و نوشیدنی‌های خوب و متنوعی برای کارمندان سرو کنید و دایم وقفه‌های کوتاه به آن‌ها بدهید تا از این زنگ تفریح‌ها لذت ببرند. این خوراکی‌ها باید سالم، کم‌شیرین و مغذی باشند.

۳. کارمندان را به خنده بیندازید.

می‌توانید با تعریف یک جوک یا خاطرات بامزه، جو را شاد کنید. این کار تاثیر فوق‌العاده خوبی دارد.

۴. وقفه‌های کوتاه اعلام کنید.

در طول یک روز کاری در تعطیلات، یکی دوبار وقفه‌های یک یا دوساعته به کارمندان‌تان بدهید تا بتوانند به چند کار هرچند کوچک و کم‌تر وقت‌گیرشان برسند. شاید خریدی داشته باشند یا با دوستان‌شان در همان نزدیکی محل کار قراری بگذارند. این کار به نفع شرکت و تمام افراد آن هست و بازدهی را بالا می‌برد.

8-easy-ways-to-have-more-fun-at-work-holiday

با طنز و شوخی، روز را بهتر بگذرانید.

۵. دوستان را کنار هم بنشانید.

در این روزها جای نشستن افراد را به اختیار خودشان بگذارید. طی ماه‌ها کار کردن مسلما هرکسی با تعدادی از همکاران‌اش احساس نزدیکی و راحتی بیش‌تری می‌کند. اجازه بدهید تا این افراد در روزهای تعطیل کنار هم بنشینند و کار کنند تا وقت را خوشایندتر سپری کنند. این راه منطقی و موقتی، کارایی افراد را هم بالا می‌برد.

۶. در این روزها رتبه و رده و امتیازها را کنار بگذارید.

در موقعیت‌های این‌چنینی که پیش آمده، افراد از این‌که کنار رییس یا افرادی از سایر بخش‌ها و رده‌ها غذا خورده‌اند و با هم گپ زده‌اند، خوشحال بودند. این روزها راحت‌تر باشید و این حس را به کارمندان هم منتقل کنید. نزدیکی‌ای که به این شکل ایجاد می‌شود، تعهد کاری را هم افزایش می‌دهد.

۷. دلیل و اهمیت این اضافه‌کاری را به کارمندان توضیح دهید.

پزشک و پرستار که با جان و سلامت افراد سر و کار دارد و اهمیت کارشان مشخص است. ولی در مورد سایر حوزه‌های کاری، شاید لازم باشد که دلیل اضافه‌کاری را با جزییات به افرادتان توضیح بدهید. بدون شک با دانستن این‌ها نحوه‌ی کارکردشان تفاوت خواهد کرد. چون آن‌ها هم در مقابل خانواده‌ای که دارند مسوول هستند و باید در مورد این غیبت در برنامه‌های خانوادگی به آن‌ها توضیح بدهند. اگر دلیل‌ها را بفهمند، اوضاع بهتر می‌گذرد.

۸. تشکر خودتان را به کارمندان اعلام کنید.

قدر دانی، چه از طرف مشتری و چه کارفرما، باعث می‌شود که کارمندان احساس کنند کارشان ارزش داشته و مفید بوده‌اند. حتما لازم است تا پاداش و مزایایی برای این اضافه‌کاری‌ها در نظر گرفته شود. کادوهای کوچک و کارت‌های دست‌نویس هم ارزش زیادی دارند.

وعده‌ها و میان وعده‌های سالم و مغذی سرو کنید.

وعده‌ها و میان وعده‌های سالم و مغذی به کارمندان سرو کنید.

منبع: Inc

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar حسین رخشانی

    درود بر شما
    میخام از همین جا “خدا قوت” بگم به تمام کارکنان زحمتکش دیجی کالا که شبانه روزی کار می کنند تا ما بتونیم کالاهای اصل رو با قیمت و ضمانت خوب تهیه کنیم، خسته نباشید…
    و “این ۸ روشی که کار کردن در روزهای تعطیل را برای کارمندان آسان‌تر کنید”در دیجی کالا هم اجرا بشه که حداقل کار کردن در این روزها راحتتر بشه(خود من هم در همچنین شرایطی بودم میدونم کار کردن روز تعطیل خیلی سخته ،درک میکنمتون…)
    امیدوارم که این مجموعه روز به روز بهتر باشه.
    ممنون از مقاله خوبتون

    1. متشکرم از نظر شما

  2. Avatar مهدی

    عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه