[ویدیو] اپل می‌خواهد با سوئیفت همه را کدنویس کند

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از موضوعاتی که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل مورد بحث قرار گرفت زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift) و اپلیکیشنی به نام Swift Playground بود. اپی که با هدف آموزش اصول اولیه کدنویسی به کودکان و مبتدیان ساخته شده است.

Playground اصول اولیه کد‌نویسی مثل حلقه‌ها و شرط‌ها را آموزش می‌دهد. در این اپ از یک شخصیت انیمیشنی هم استفاده شده تا فرایند یادگیری برای کودکان جذاب‌تر شود. این اپ مجانی خواهد بود و مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک آن را راهی آسان برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان دانسته و کدنویسی را همچون سواد خواندن و نوشتن ضروری قلمداد کرده است.

کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل در بخش مهندسی نرم‌افزار هم در این کنفرانس گفت آرزو می‌کرده چنین اپی هنگامی که او کدنویسی را آغاز کرد وجود می‌داشت. او افزود این اپ تنها نمونه‌ای است که یادگیری‌اش هم برای دانش‌آموزان آسان است و هم آنقدر قدرت دارد که با آن بتوان کدهای واقعی نوشت. شاید اهمیت این اپ برای اپل در این هم باشد که به کودکان یک زبان برنامه‌نویسی خاص را می‌آموزد، زبانی که با نرم‌افزارهای اکوسیستم اپل به بهترین شکل کار می‌کند.

فیل شیلر معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل هم پیش از کنفرانس WWDC 2016  اعلام کرده بود این کنفرانس یک رویداد مهم برای توسعه دهندگانی است که در زبان برنامه نویسی سوئیفت کدنویسی می‌کنند و به ساخت اپ و محصولات نرم افزاری برای iOS، OS X، WatchOS و tvOS می‌پردازند.

سوئیفت به شکل کلی برای اپل اهمیت ویژه‌ای دارد. این زبان برنامه‌نویسی برای اولین بار در کنفرانس WWDC سال ۲۰۱۴ معرفی شد و فضای کاملا جدیدی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان برای پرداخت ایده‌های‌شان ایجاد کرد. اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال گذشته خود هم اعلام کرد که قصد دارد این زبان برنامه‌نویسی را متن باز کند و این اتفاق در حال حاضر افتاده است.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه