امنیت فیس‌بوک مسنجر بالا می‌رود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیس‌بوک مسنجر، بدون دلیل دومین اپ بزرگ دنیا برای چت کردن نشده است. اپ Facebook Messenger نه‌تنها ظاهری زیبا دارد، بلکه روی پلتفرم‌های مختلف کار می‌کند، لینک‌ها را در چت نشان می‌دهد، ویدیوها را مستقیما پخش می‌کند و حتی می‌توان از داخل آن پرداخت‌هایی هم انجام داد.

قابلیت کدگذاری چت‌ها، با همکاری اپ Signal در فیس‌بوک مسنجر فراهم شده است.

با تمام این اوصاف، فیس‌بوک مسنجر تا به امروز از یک مشکل هم رنج می‌برد؛ این اپ معروف چت، برخلاف اپ‌های زیاد دیگری که موجود هستند، امکان کدگذاری کردن یا همان Encrypt کردن چت‌ها را نداشت. با این حال، از امروز، این قابلیت به Facebook Messenger هم اضافه شده است.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برخلاف بسیاری از نرم‌افزارهای چت که خودشان پیش‌فرض متن‌ها را کدگذاری و امن می‌کنند، کدگذاری کردن چت‌ها در فیس‌بوک مسنجر، یک قابلیت است و باید خودتان آن را دستی روشن کنید. فیس‌بوک به این دلیل این قابلیت را خودش به صورت اتوماتیک فعال نکرده است که امکانات اپ با فعال شدن قابلیت کدگذاری، از بین می‌روند؛ یعنی دیگر خبری از پخش داخلی ویدیو، GIF، پرداخت پول یا استیکرها نخواهد بود.

secret-conversations

قابلیت کدگذاری چت‌ها، با همکاری اپ Signal در فیس‌بوک مسنجر فراهم شده است. امنیت اپ Signal را «ادوارد اسنودن» شخصا تایید کرده است.

در حال حاضر، فقط می‌توان چت‌ها را در نسخه‌های iOS و اندروید فیس‌بوک مسنجر کدگذاری کرد و خبری از این قابلیت در نسخه‌های دسکتاپ یا وب نیست.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

 Drone_Ad

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه