جهت نور چراغ‌های دوچرخه را با حرکت سر کنترل کنید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر به دنبال دوچرخه‌ای هستید که دسته‌ی فرمان آن هم یک کامپیوتر داشته باشد و هم یک چراغ جلو، باید گفت که «اسپید فورس» (SpeedForce) تنها دوچرخه‌ای است که می‌توانید با چنین سیستمی پیدا کنید. «کیم لوک» (Kim Luk)، مخترع هنگ‌کنگی، این دستگاه را ساخته و به دوچرخه اضافه کرده است. پایه‌ی ضدآب تنظیم‌کننده‌ی سرعت، نه‌تنها یک کامپیوتر و هدلایت ۸۰۰ کاناله دارد بلکه این هدلایت با حرکت سر شما بالا و پایین می‌رود. به علاوه، موانع را به وسیله‌ی دو لیزر در طرفین تشخیص می‌دهد.

گرداننده‌ی هدلایت به وسیله‌ی سنسور حرکتی که روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سوار نصب شده، کنترل می‌شود. این یعنی هدلایت دوچرخه با حرکت سر شما بالا و پایین می‌رود.

ایده‌ی اصلی پشت این تنظیم‌کننده این است که اگر هنگام دوچرخه سواری در شب به کمی جلوتر از خود نگاه ‌کنید، سر شما به پایین خم می‌شود. بنابراین نور هم باید رو به پایین بتابد و همان‌جا را روشن کند. اگر بخواهید دورتر را ببینید سرتان بالا می‌آید و همچنین برای دیدن چپ و راست نیز سرتان به همان سمت می‌چرخد. پس حرکت سر، می‌تواند راهی مناسب برای کنترل جهت نور باشد.

SpeedNite-NEW

گرداننده‌ی هدلایت و کنترل‌کننده‌ی حرکت به وسیله‌ی سنسور حرکتی که روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سوار نصب شده، کنترل می‌شود. این سنسور به صورت بی‌سیم با پایه‌ی فرمان ارتباط برقرار می‌کند. روی فرمان یک کنترل‌کننده‌‌ی بی‌سیم هم نصب شده که می‌تواند به صورت دستی تنظیم شود. این بدین معنی است که می‌توانید هرگاه نیازی به کنترل با حرکت سر نبود، به صورت دستی هدلایت را در جهت دلخواه ثابت کنید.

این نمایشگر دیجیتال که روی فرمان نصب شده، اطلاعاتی مثل سرعت و ضربان قلب را هم با استفاده از دستگاهی که به آن متصل است نشان می‌دهد. اگر آن را به اپلیکیشن اندروید یا iOS روی گوشیتان متصل کنید، اطلاعاتی مثل GPS هم روی دوچرخه نمایش داده می‌شود. ‌علاوه‌بر این‌ها، وقتی ردیاب حرکتی تشخیص دهد که احتمال تصادف وجود دارد، اپلیکیشن به مخاطب اورژانسی مشخص شده در تلفن همراه شما، پیامی ارسال می‌کند. (البته شما می‌توانید تا ۱۰ثانیه بعد از تصادف احتمالی، ارسال پیام را متوقف کنید.)

SpeedNite-1

باتری Speednite را می‌توانید از دستگاه جدا کرده و شارژ کنید. این باتری در بیشترین حالت نوردهی ۲ ساعت دوام می‌آورد و اگر آن را روی حالت کم نور تنظیم کنید ۴ تا ۴۰ ساعت روشن خواهد ماند. وزن کل آن هم ۳۳۰ گرم است.

مخترع این دستگاه، تولید انبوه این پایه دوچرخه را به کیک‌استارتر و جمع بودجه واگذار کرده است و احتمالا قیمت آن در بازار بین‌المللی ۲۹۹ دلار خواهد بود.

منبع: newatlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه