[اینفوگرافیک] تجزیه‌ی هر نوع زباله در محیط چقدر طول می‌کشد؟

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بشر از همان ابتدا زباله تولید می‌کرده است. اما نوع و مقدار زباله در زمان‌های گذشته با دوران مدرن با هم تفاوت دارد. مقدار زباله در گذشته نسبت به دوران صنعتی بسیار کم بوده و طبیعت فرصت تجزیه زباله را داشته است. از نظر نوع، زباله‌های دوران صنعتی با دوران گذشته قابل مقایسه نیست. بیشتر زباله‌های بشر در گذشته جزئی از طبیعت بوده و به همین دلیل تجزیه آن برای طبیعت ساده بوده است. با شروع انقلاب صنعتی و عصر مدرن، مواد بسیار پیچیده‌ای تولید شده‌اند که طبیعت توان تجزیه آن را ندارد. این مواد حتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در مقابل حرارت بسیار مقاوم بوده و در نتیجه انسان نیز از بازیافت و تجزیه آن‌ها عاجز می‌ماند.

در اینفوگرافیک امروز به طول عمر زباله‌های بعضی از این مواد در طبیعت می‌پردازیم. البته اگر به موضوع زباله، ماندگاری، یا بازیافت علاقه‌مند هستید می‌توانید به سه اینفوگرافیک آلودگی آدامس، تاریخ انقضای اشیا و پسماند غذا نگاهی بیندازید.

اینفوگرافیک تجزیه‌ی هر نوع زباله در محیط چقدر طول می‌کشد؟

منبع: tradeskips

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar فرزام آمرکارگر

    اصولا چیزی به اسم فولاد “ضد زنگ” وجود نداره
    stailess steel به معنی فولاد زنگ نزنه
    چه برسه به “زد زنگ” …

  2. Avatar رضا

    خیلی خوب بود مرسی .

  3. Avatar خودم

    «فولاد ضد زنگ» نه «… زد زنگ»
    توضیحات آیا می‌دانستید در مورد فولاد

  4. Avatar رشید نوری

    خیلی خوبه که بدونیم موادی که ازشون در زندگیمون استفاده میکنیم تا چه حد قابل بازیافت ویا چقدر به دلیل موندگاری و عدم تخریب پذیری، خطرناک هستند… امیدوارم روزی آموزش صحیح استفاده از همگی این مواد همه گیر بشه… ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه