ده سال پیش در چنین روزی نام اپل بر سر زبان‌ها بود!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

نهم ژانویه ۲۰۰۷ استیو جابز آیفون اپل را معرفی کرد و طبق وعده‌هایی که درباره عرضه این گوشی داده بود،بسیاری افراد را چشم انتظار گذاشته بود. در نهایت ۲۹ ژوئن همان سال گوشی عرضه شد و در این روز به خصوص مثل این بود که تمام مردم دنیا در حال صحبت راجع به آیفون هستند.

دقیقا ده سال پیش در چنین روزی کل دنیا با یک گوشی هوشمند دچار تحول شد. شبکه‌های تلویزیونی مراسم رونمایی را پوشش می‌دادند و تحلیلگران با شوق راجع به این محصول و میزان فروش آن صحبت می‌کردند.  تعداد زیادی از اپل استورها در عرض چند دقیقه با اتمام موجودی آیفون روبرو شدند. با توجه به قیمت های ۴۹۹ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی آینده درخشان این شرکت پس از این اتفاق به وضوح قابل فهم بود. با این وجود عده‌ای از مردم هنوز متوجه تغییری که دنیا با این دستگاه خواهد داشت نشده بودند. این تغییر نه تنها اپل یا آیفون را شامل می‌شد بلکه صنعت گوشی هوشمند را متحول کرد.

حالا اپلیکیشن و اپ استور داریم، گوشی‌هایی داریم که می‌توانیم از طریق آن برای شخصی دیگر حتی قصه بگوییم و یک روز تمام از آن استفاده کنیم بی آن‌که نیاز به شارژ داشته باشد. حالا مردم از طریق گوشی‌هایشان خرید می‌کنند، صبح‌ها گوشی هوشمندشان آن‌ها را از خواب بیدار می‌کند، قبض پرداخت می‌کنند، نقشه کل دنیا را دارند و حتی با آن برنامه‌های تلویزیونی تماشا می‌کنند و هر کجا می‌رویم شاهد افرادی هستیم که سرشان به زیر و رو به سوی گوشی‌اشان دارند. آیفون انقلابی در تولید گوشی های موبایل بود و حتی اگر مخالف اپل باشید هم نمی توانید این نکته را انکار کنید. همه این‌ها تنها از ده سال پیش شروع شد، ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷؛ روزی که افراد در تقویم‌هایشان دور آن را دایره کشیدند!

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد رضا

    از ده سال پیش تا الان نوآوری خاصی توی آیفون ها ندیدم.شاید تنها نوآوری اپل ساخت اولین آیفون بود

  2. Avatar محمد

    ده سال پیش رو باشه ولی الان خریدن ایفون پول حروم کردنه

  3. Avatar بابک

    خیلی موافق نیستم ما قبل از ایفون سیمبیان داشتیم باعمر باطری ۱ هفته. کلی هم روش برنامه و بازی نصب میشد. تسک منیجرش رو هنوز هم اپل نداره!ای کاش نوکیا زودتر میجنبید و اپ استور درست و حسابی برای سیمبیان درست میکرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه